Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تکرار اشتباهات گام اول انقلاب نمی‌تواند گام دوم را بسازد گفت: کشور و اقتصاد باید روی ریل خودش برگردد تا گام دوم را برداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، محسن رضایی امشب در جمع نخبگان و کارآفرینان، مردم و بسیجیان شهرستان بروجرد که در مسجد ولیعصر (عج) این شهرستان انجام گرفت اظهار داشت: مهمترین و اولین  مسئله ما این است که در گام اول انقلاب چه چیزهایی را بدست آورده و چه چیزهایی را به دست نیاوردیم و دومین مسئله مهم اینکه رهبر از ما چه چیزی می‌‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا توانسته‌ایم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم یا خیر؟

وی افزود: مهمترین کار برای اینکه مشکلات و مسائل گذشته تکرار نشود آسیب شناسی کردن است اگر آسیب شناسی نکنیم آسیب‌ها و مشکلات گام اول تکرار می‌شود بنابراین اگر با نگاهی عمیق و آسیب شناسانه به گام اول نگاه کنیم می‌بینیم که این گام برکت‌ها و دستاوردهای زیادی برای ما داشت البته مشکلات خاص خودش را هم داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاسیس جمهوری اسلامی از برکات گام اول انقلاب بود عنوان کرد: امام (ره) با ورودش دین و مردم را وارد سیاست کرد و این کار بزرگی بود چرا که ما به مردم سالاری دینی تبدیل شدیم.

فرمانده سپاه گلستان: بسیجیان در طرح شهید سلیمانی خوش درخشیدند/ در گام دوم انقلاب بسیجیان نقش کلیدی دارندرشد علمی تأکید شده در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کندآیت‌الله حسینی‌بوشهری: ‌حوزه‌های علمیه رسالت مهمی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب دارد

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر بازیابی اقتدار ملت ایران بعد از 200 سال بود ما در دوره‌های مختلف سمرقند، بخارا، آذربایجان، باکو، هرات و تاجیکستان را از دست دادیم، طی 200 سال گذشته بخش‌های مهمی از خاک وطن خود را از دست دادیم و آخرین تکه از کشور ما بحرین بود که از ما جدا شد.

رضایی تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌های قبل سرزمین ایران مانند برف آب می‌شد، در انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی صدام حسین و ارتش بعث عراق با پشتوانه کشورهای بزرگی مانند شوروی و آمریکا به ایران حمله کردند اما هیچ غلطی نکردند و ما توانستیم از جای خود بلند شده و روی پای خودمان بایستیم که این از برکات گام اول انقلاب بود.

وی خاطر نشان کرد: اقتدارات قدرت ما تا جایی پیش رفت که با موشک به قلب قدرت بین الملل زدیم ما این اقتدار را حتی در زمان صفویه نداشتیم،ا قتداری بدون اتکا یه روسیه و چین؛ ما طی این 40 سال بعد از انقلاب با مردم سالاری دینی که داشتیم توانستیم امنیت را در کشور حاکم کنیم هرچند عیب و ایرادهایی هم داشته‌ایم در واقع باید هم عظمت را ببینیم هم مشکلات را، باید پاکسازی کنیم تا گام دوم سالمی را بپا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش دولت و مجلس در گام اول انقلاب افزود: متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد دولت‌هایی که روی کار آمدند و مجلس کم آوردند بنابراین کوله باری از کارهای فرهنگی و اقتصادی به گام دوم منتقل شده که باید رسیدگی شود در کل ما در گام دوم سالم سازی گذشته و دوم پایه‌ریزی آینده را به عهده داریم، هم اکنون در دهه پنجم این گام هستیم که دقیقا شبیه به اول انقلاب است و باید این گام را تصحیح کرد.

وی تصریح کرد: کار کمی سخت شده، تحریم‌های اقتصادی، نزدیک شدن اسرائیل به مرزهای کشورهای اسلامی و انتقال بین نسلی در هشت سال آینده از کارهای مهمی است که باید انجام شود.بسیاری از دشمنان ما گمان می‌کنند که ایران نزدیک است دستهایش را به نشانه تسلیم بالا ببرد اما در واقع ما وارد شرایطی شده‌ایم که در چارچوب گام دوم انقلاب آینده را پایه‌ریزی کنیم.

رضایی عنوان کرد: در زمان امام(ره) به ایشان لبیک گفتیم و احیاء شدیم، روح پیدا کردیم و قدرت بدست آوردیم، امروز نیز باید برای بار دوم به امان لبیک بگوییم به ویژه در شروع گام دوم تا اقتصاد و فرهنگ کشورمان را بسازیم.

وی گفت: برای ساختن و احیاء کردن فرهنگ و اقتصاد باید پا را فراتر از جناح‌های مختلف گذاشت باید یک بسیج مانند اول انقلاب روی کار بیاید، باید انقلاب اقتصادی روی دهد تا دوباره احیاء شویم چون هم دشمن ما را بیرون از مرزها محاصره کرده و هم دولتمردان ما در  داخل کشور را نابود کرده‌اند و اینها نشان دهنده این است که دست‌هایی در کار است .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: کاری که در بورس رخ داد یک توطئه بود که با چارچوب‌های اقتصادی جور در نمی‌آید، در طول این چند سال رانت‌هایی سر کار آمده‌اند که تنها به سود بردن خودشان فکر می‌کردند، اگر واقع بین باشیم می‌بینیم که درست هر چهار سال یک بار یک اتفاق خاص در کشور می‌افتد، یک عده هم از وجود این قضایا (یا گران کردن ارز و دلار یا بازار بورس و سهام و یا بالا رفتن قیمت مسکن و خودرو) سودهای کلان می‌برند این کار رانت خواران و بازیگران سیاسی است که در داخل دست به تخریب می‌زنند، کشور و اقتصاد باید روی ریل خودش برگردد تا گام دوم را برداریم.

وی در رابطه با همسو شدن اقتصاد و دین خاطر نشان کرد: باید اقتصاد و فرهنگ را براساس دین خدا بنا کنیم، نظام بانکداری و بازار ما اسلامی نیست، دین باید وارد فرهنگی ما شود، امام (ره) امروز از ما می‌خواهد تا انقلاب دیگری رخ دهد و دین و مردم وارد اقتصاد و فرهنگ شود.

رضایی اظهارداشت: ما باید از راس و از دولت شروع کنیم، اولین دولت در گام دوم انقلاب در سال 1400 شروع می‎شود و اگر دولت بخواهد مانند گذشته باشد کاری پیش نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه دولت در گام دوم انقلاب باید با گام اول تفاوت داشته باشد افزود: این دولت باید کارآمد، قوی، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد بنابراین اگر دولت در گام دوم این چهار شاخصه را نداشته باشد قشر ضعیف و مردم محروم آسیب بیشتری می‌بینند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت باید بتواند کارآمد و مقتدر باشد و بدون ترس از دیگر کشورها عمل کند عنوان کرد: دولت باید مسئولیت پذیر باشد، به وعده‌هایش عمل کند، از شعار دادن پرهیز کند، شجاعت پاسخگویی به مردم را داشته باشد، اشتباهتش را بپذیرد و بتواند از مردم عذر خواهی کند مانند قضیه گران شدن قیمت بنزین که سبب شد مردم معترض شوند کجا چنین دولتی وجود دارد که حتی از گران شدن قیمت بنزین خبر نداشته باشد و حتی جسارت عذر خواهی هم ندارد. چه اتفاقی افتاد که دولتمردان ما سفره خودشان را از مردم جدا کردند. تکرار اشتباهات گام اول انقلاب نمی‌تواند گام دوم را بسازد.

وی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مظلوم واقع شده است ما گام اول را پشت سر گذاشته‌ایم و برای شروع گام دوم آماده می‎شویم پس نباید اشتباهات گام اول در گام دوم انقلاب تکرار شود.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گام دوم انقلاب گام اول انقلاب گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!

به گزارش "ورزش سه"، کانسلو هفته بسیار سختی را در ترکیب بارسلونا سپری کرد و دو اشتباه مهلکی که برابر پاری سن ژرمن در رقابت‌های لیگ قهرمانان و مقابل رئال مادرید در لالیگا داشت یکی از دلایل اصلی شکست این تیم در هر دو بازی بود.

این ستاره پرتغالی در جریان بازی برابر پاری سن ژرمن از مهار عثمان دمبله و انجام وظایف دفاعی‌اش غافل شد و همین موضوع باعث شد که تیمش گلی را دریافت کند و در نهایت از سود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز بماند.

تکرار این اتفاق در بازی برابر رئال مادرید مقابل لوکاس واسکز و گلی که بارسلونا از آن سمت دریافت کرد خشم هواداران بارسلونا را بیش از پیش از این بازیکن شعله‌ور کرد و حالا به نظر می‌رسد که این دو دیدار تاثیر مستقیمی در آینده او در این باشگاه داشته است.

روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو خبر داده است که مدیران بارسلونا به دلیل دو اشتباه مهمی که این بازیکن در دیدارهای سرنوشت‌ساز این فصل انجام داده دچار تردید برای حفظ او در فصل آینده شده‌اند و شاید کانسلو مجبور شود در پایان فصل بار دیگر به منچسترسیتی برگردد. هرچند گفته می‌شود که مبلغ مد نظر سیتی برای فروش این بازیکن هم در تصمیمی که مدیران این باشگاه گرفته‌اند بی‌تاثیر نیست.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد