Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@16:07:07 GMT

گزارش رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه اول امسال

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۴۹۸

گزارش رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه اول امسال

گزارش مرکز آمار از رشد اقتصادی ۹ ماهه سال ۹۹ نشان می‌دهد که درآمد‌های کشاورزی، صنعت، ساختمان و سایر معادن رشد داشته، اما درآمد‌های نفتی و خدماتی کاهش چشمگیری داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ مرکز آمار ایران، نرخ رشد اقتصادی ٩ ماهه نخست ١٣٩٩ را اعلام کرد. بر اساس این آمار محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در ۹ ماهه نخست سال ١٣٩٩ به رقم ۵٢٣١ هزار میلیارد ریال با نفت و ۴,۵۴۶ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۵,۲۹۵ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ۴۵٩٣ هزار میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢- درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ١- درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در ۹ ماهه نخست سال ١٣٩٩ دارد.

نتایج محاسبات حاکی از آن است که در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۳ درصد، گروه صنایع و معادن ۰.۸ درصد، فعالیت‌های گروه خدمات ۳.۳- درصد نسبت به ۹ ماه سال ۹۸ رشد داشته است.

در روش هزینه یا مخارج، GDP از مجموع اجزا تقاضای نهایی به دست می‌آید. اجزا تقاضای نهایی به پنج سر فصل مصرف نهایی خصوصی، مصرف نهایی دولت، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص، خالص صادرات و تغییر در موجودی انبار و اشتباهات آماری تفکیک می‌شود. بررسی روند رشد اجزای تقاضای نهایی در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، هزینه مصرف نهایی خصوصی معادل ۱ - درصد، هزینه مصرف نهایی دولت رشدی معادل ۸.۱ درصد، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۰.۶ درصد، صادرات کالا و خدمات ۴۱.۸- درصد و واردات کالا و خدمات نیز معادل ۸۰.۷- درصد، کاهش داشته است.

 

برچسب ها: رشد اقتصادی ، مرکز آمار ایران ، اقتصاد ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NHW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی مرکز آمار ایران اقتصاد ایران ۹ ماهه نخست سال هزار میلیارد ریال رشد اقتصادی مصرف نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد

تین نیوز

شرکت خودروسازی تسلا قیمت پرفروش ترین مدل Y، مدل X و مدل S خود را پس از فروش ناامیدکننده سه ماهه اول و افزایش موجودی، در ایالات متحده و چین کاهش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تسلا قیمت های ایالات متحده را ۲۰۰۰ دلار کاهش می دهد زیرا فروش، کاهش و موجودی ها افزایش یافته است.

ارزان ترین مدل شاسی بلند مدل Y اکنون قیمت  ۴۲ هزار و ۹۹۰ دلار آمریکا دارد. تغییرات مشابهی برای مدل S و X انجام شد و به نظر می رسد مدل ۳ بدون تغییر است.

ایلان ماسک در یادداشتی به بیش از ۱۴۰ هزار کارمند شرکت اعلام کرد که در حال کاهش تعداد کارکنان؛ «بیش از ۱۰ درصد در سراسر جهان» است. دو نفر از مدیران ارشد نیز کنار رفتند.

تسلا درآمد سه ماهه اول خود را گزارش داد. ارزش سهام امسال بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش بلومبرگ، این خودروساز اولین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روزهای ابتدایی همه گیری کووید در سه ماهه اول تجربه کرد و ۳۸۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه خودرو تحویل داد که بسیار کمتر از برآوردهای تحلیلگران ۴۴۹ هزار و ۸۰ دستگاه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • رئیسی وارد پاکستان شد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد