Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محورهای برون شهری شهرستان سال‌هاست در نبود اولویت برای مسؤولان وضعیت بسیار نامناسب دارند به طوری که عبور از این جاده‌ها حرکت در مسیر مرگ را برای مسافران رقم می‌زند.

آمار تصادفات منجر به مرگ حکایت از جاده‌های خطرساز در میان پیچ‌های نا‌ایمن دارد؛ مشکلی که با گذشت سال‌ها و با تغییر و تحولات عدیده مدیریتی در سطح کلان تا شهرستان همچنان مانند غده سرطان در حال رشد است و درمان به خود ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه وقوع تصادفات عوامل مؤثر متعددی از قبیل خطای انسانی، ایمنی خودروها، نادیده گرفتن مقررات رانندگی، خواب‌آلودگی و خستگی دارد اما نمی‌توان سهم جاده‌های ناایمن به عنوان عامل اساسی در بروز حوادث رانندگی شهرستان را نادیده گرفت.

بخش مهمی از حوادث جاده‌ای به اهمال‌کاری مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه خصوصا اداره‌کل راه و شهرسازی در بهبود وضعیت است.

جاده طولیان به عنوان محوری که جمعیت چندین روستا روزانه برای انجام کارهای اداری به دهدشت مراجعه می‌کنند از زمان راه‌اندازی محور سادات به مسیر پرتردد و پر ترافیک کهگیلویه برای رفت و آمد به یاسوج نیز تبدیل شده است.

با وجود عبور و مرور مکرر مسؤولان از این جاده اما علاوه بر کیفیت نامناسب و فرسودگی آسفالت، دارای معایب فراوانی است که برای رانندگان  مسافران سوانح و خطرات زیادی به همراه دارد.

وقوع چندین فقره تصادف منجر به فوت در این جاده هم تاکنون نتوانسته دل مسؤولان را برای رسیدگی به رحم آورد و برای کاهش خطرات آن دست به کار شوند.

با گذشت 10 سال از بلاتکلیفی ساماندهی این محور، تیرماه 99 بود که برخی از رسانه‌ها از آغاز عملیات مرمت و آسفالت جاده خبر داده و با آب و تاب فراوان به روزنه امید مردم از آن تیتر زدند.

در حالی که در کشور و دنیا اصلاح مهندسی جاده و حذف نقاط حادثه‌خیز راه کم خطر شدن عبور از جاده‌هاست با این حال کسی پاسخگوی وضعیت جاده‌های غیر ایمن که در کهگیلویه سالانه رخت عزا بر تن چندین خانوار می‌پوشاند نبوده و نیست.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فرمهر ماه امسال در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه با انتقاد از وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان، اظهار داشت: جاده‌های ارتباطی از استاندارد معمول برخوردار نیستند و خانواده‌هایی را به داغ عزیزان می‌نشانند.

امام جمعه دهدشت گفت: مدیران استانی سلفی گرفتن در راه‌های کهگیلویه را تمام کنند به فکر چاره‌اندیشی برای پایان مشکلات ناشی از جاده‌های غیر ایمن باشند.

وحدانی‌فر اضافه کرد: مدیران با شاسی بلند از جاده‌ها عبور می‌کنند، درد مردم را نمی‌فهمند و مصائب را نمی‌بینند، حتما باید امام جمعه تذکر دهد؟ شما مسئول هستید اگر نمی‌توانید به دیگران واگذار کنید.

خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه نظام اسلامی خدمات ارزنده ارائه داده است، گفت: ناکارآمدی چنین مدیرانی باعث می‌شود عده‌ای مشکلات را پای نظام بنویسند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

منبع: فارس

کلیدواژه: راه ارتباطی جاده های غیرایمن جاده های مرگ جاده خون فارس کهگیلویه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز

 فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تامین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودرو‌های شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)  تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • تصادف مرگبار سواری پژو پارس سوخت بر
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاح شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد