Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کرسی علمی- ترویجی با موضوع گونه شناسی رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر توسط مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکایپ برگزار می‌شود.

در این کرسی علمی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا مهدی‌نژاد به عنوان ارائه‌دهنده و حجت الاسلام و المسلمینسیدحسین حسینی و سیدعلیرضا عالمی به عنوان ناقد حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی این کرسی، سیدمحسن شریفی است.

کرسی یادشده امروز یکشنبه ۱۷ اسفندماه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ به صورت مجازی و از طریق نرم افزار اسکایپ برگزار خواهد شد.

جهت ورود اینجا کلیک کنید.

کد خبر 5163102

منبع: مهر

کلیدواژه: تمدن اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاریخ معاصر کتاب و کتابخوانی تازه های نشر معرفی کتاب رایزنی فرهنگی قاسم سلیمانی نقد کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات فروش کتاب انتشارات سروش ترجمه انتشارات سوره مهر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش کمالی سروستانی گفت: نخستین یادروز سعدی در اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۷ در شیراز برگزار شد. روزی که به یمن خوبی‌ها و زیبایی‌های اندیشه سعدی، چون شعر و نامش جهانگیر شد و همزمان با شیراز در برخی از شهرهای ایران و جهان دوست‌دارانش به جشن نشستند و از خوان حکمت و عشق و شورش خوشه‌ها چیدند.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی خاطرنشان کرد: سعدی یگانه‌ای است که سحر کلامش به غایتِ اعجاز دست می‌یازد و از آن رو است که ذکر جمیلش در افوام عوام افتاده و صیت و آوازه سخنش را که در بسیط زمین رفته، همچون شکر می‌خورند و رقعه منشآتش را چون کاغذ زر می‌برند.

کمالی سروستانی افزود: سعدیِ بزرگ پیوسته به انسان عشق می‌ورزد و همین عشق است که او را در جهان پرآوازه می‌سازد به‌گونه‌ای که بازتاب افق اندیشه‌اش، بنی‌آدم را اعضای یکدیگر می‌داند و همگان را در آفرینش زِ یک گوهر؛ و چنین است که جهان گیر می‌شود؛ آری سعدی نیک‌گفتار و نیک‌پندار و ژرف‌بین است و با زبان، هنر، حکایات و تمثیل‌های خویش رهنمودی است بر عدالت و دادگر، حق‌پذیری و انسان‌مداری.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی در مورد برنامه‌های علمی یادروز سعدی در اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش علمی استادان ارجمندی چون دکتر میرجلال‌الدین کزازی درباره «سعدی و رزمنامه»، دکتر اصغر دادبه درباره «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، دکتر ضیا موحد درباره «سعدی، زبان و شخصیت» دکتر محمد نوید بازرگان درباره «چراغ آدمیت در دریچه باد»، دکتر زرین‌التاج واردی درباره «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، دکتر محمدرضا خالصی درباره «نگاه هستی‌شناختی سعدی به دوستی» و دکتر معین کاظمی‌فرد درباره «ناظر معتبر در حکایت سعدی» سخن خواهند گفت.

وی افزود: علاوه بر این دفتر دوازدهم سعدی‌شناسی که چهلمین دفتر سعدی‌شناسی از سال ۱۳۷۷ تاکنون است همزمان با یادروز سعدی منتشر می‌شود و چهارمین نمایشگاه «سماع قلم» که بر اساس آثار سعدی توسط هنرجویانِ استاد معین‌خواه خوشنویسی شده است با حضور استادان یدالله کابلی و محمد حیدری در تالار حافظ برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم علمی یادروز سعدی در ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت در تالار آرامگاه سعدی برگزار خواهد شد. در همین روز آرامگاه سعدی گلباران می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081317

دیگر خبرها

  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیوهای امنیتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ساخته شد
  • تولید نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیو توسط دانش بنیان‌ها
  • نسبت میان علم و فلسفه
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!