Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به مناسبت هفته منابع طبیعی دو هزار اصله نهال طی مراسمی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همت شهرداری آجین با حضور بخشدار پیرسلمان و تعدادی از روسای دستگاه های اجرایی ، اعضاشورای اسلامی شهر آجین ،انجمن های مردم نهاد و اهالی و جوانان خونگرم این شهر در تپه ستران آجین غرس  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود فیروزبخت بخشدار پیرسلمان در حاشیه آیین درختکاری شهر با بیان اینکه تاکنون ۲۰هکتار از تپه ستران شهر آجین با همت شهرداری جنگل کاری شده و طرح جنگل کاری این تپه تفریحی هر ساله ادامه دارد اظهار کرد: ۲ هزار اصله نهال غرس شده اهدایی از طرف یکی از طبیعت دوستان به نام آقای مهدی نجفی از اهالی شهر آجین ساکن تهران است که به این تعداد اصله نهال را به صورت رایگان برای غرس در تپه ستران اهدا کرده است که این اقدام وی قابل تقدیر و ارزشمند است.

 همچنین ضمن تقدیر از دستگاه های متولی افزود: این اقدامات از نقش موثری به منظور ایجاد شور و نشاط در بین اهالی و افزایش سرانه فضای سبز و تبدیل تپه ستران به یک مکان تفریحی مناسب در آینده برخوردار خواهد بود.

فیروزبخت در پایان از رئیس منابع طبیعی شهرستان برای  همکاری و توزیع نهال در بخش پیرسلمان قدردانی کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم  ۱۵ نهال به نام ۱۵ شهید والا مقام  شهر شهید پرور آجین در تپه ستران کاشته شد.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درخت کاری منابع طبیعی فضای سبز اصله نهال شهر آجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد