Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام بانک مرکزی دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم‌تراکنش که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، این نهاد بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکنون اطلاعات ۴ میلیون و هفتصد هزار کارت‌خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

همچنین زیرساخت‌های فنی و مقرراتی لازم نیز به گونه‌ای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم‌تراکنش نیز که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی با تزریق ۴۱.۳ هزار میلیارد ریال نقدینگی موافقت کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بانک مرکزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بانک مرکزی پرونده مالیاتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی دستگاه‌های کارتخوان قدیمی اتوبوس‌ها قراردادی بستیم تا همه دستگاه‌های قدیمی را نوسازی کنیم.

مهدی علیزاده افزود: ۱۶۲ دستگاه از کارتخوان‌ها در ایستگاه اتوبوس‌های تندور نصب شده و فعالند و نرم افزار‌های لازم نیز بر روی آنها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها براساس قیمت مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها در حال فعالیت است و مردم اگر کارت بزنند بر اساس قیمت‌های جدید از کارت آنها کسر می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در اتوبوس‌های قدیمی و بخش خصوصی هم نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و تا کنون هزار دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برخی دستگاه‌های کارتخوان، یکسری ایراد‌های نرم افزاری دارد که سازمان فناوری شهرداری قول داده تا پایان این ماه اشکال‌ها را برطرف کند.

مهدی علیزاده افزود: میانگین کرایه حمل و نقل اتوبوس‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:سال گذشته ورودی خطوط ۱۸۰۰ تومان بود و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۴۵۰ تومان اضافه می‌شد و امسال ورودی ۲۲۰۰ شده است و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۲۵۰ تومان اضافه می‌شود یعنی در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون درباره دریافت کرایه بیشتر از قیمت مصوب، تخلفی به ما گزارش نشده و درصورت گزارش با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود