Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در گفت‌وگو با میزان از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد و بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته صلح سازش) کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده است.   بیشتر بخوانید: رضایت اولیای دم و رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: در سال جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان اظهار کرد: کاهش آسیب‌های فردی و مخاطرات حفاظتی و امنیتی متاثر از تخلیه فشار‌های روانی ناشی از وضعیت موصوف به زندانیان محبوس در زندان و خانواده آن‌ها و گره گشایی از پرونده‌هایی که بعضاً سالیان متوالی بلاتکلیف بوده اند، به عنوان دستاورد معنوی این کمیته است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری قم قصاص

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قم قصاص رئیس کل دادگستری استان قم کمیته صلح و سازش محکوم به قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند

ایرلند قصد دارد به طور رسمی از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شرکت در پرونده نسلی‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را دارد.
وزیر خارجه ایرلند در این رابطه گفت که دادگاه جهانی باید در زمینه نسل‌کشی بودن یا نبودن اقدامات رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کند اما می‌خواهد بگوید که اتفاقات کنونی در غزه بیانگر نقض حقوق بشر است.
آفریقای جنوبی اخیرا رسما در درخواستی رسمی از دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اقدامات جدید علیه رژیم صهیونیستی شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی خوزستان
  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»