Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@21:23:29 GMT

نتایج تحقیقات ژاپنی: دو ماسک فایده ندارد!

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۹۵۲

 در شبیه سازی انجام شده با ابررایانه ژاپنی استفاده از ترکیب‌های متنوع ماسک‌ها برای مقابله با ویروس کرونا بررسی شد تا مشخص شود چه نوع ترکیبی به مقابله با نفوذ ویروس کرونا کمک می‌کند.

بر اساس بررسی یادشده استفاده از دو ماسک برای پوشاندن صورت تقریباً همان اثری را دارد که استفاده از یک ماسک در این زمینه به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ماکوتو تسوبوکورا استاد دانشگاه کوبه مهم این است که ماسک مورد استفاده برای پوشاندن صورت هم به درستی بر روی چهره افراد قرار گرفته و دهان و بینی را به طور کامل بپوشاند و هم در تهیه آن از مواد مناسب و پارچه‌های غیربافته استفاده شده باشد.

بر همین اساس اگر فرد یک یا دو ماسک را به درستی بر روی صورت خود قرار دهد تا ۸۵ درصد از ورود ذرات تنفسی دیگر افراد به بینی و دهان وی جلوگیری می‌شود. اما اگر ماسک به درستی صورت را نپوشاند این رقم در بهترین حالت به ۶۹ درصد کاهش می‌یابد.

شبیه سازی انجام شده تأیید می‌کند که ماسک‌ها در زمینه جلوگیری از نفوذ ذرات تنفسی به دهان و بینی افراد محدودیت‌هایی دارند که این محدودیت‌ها با استفاده از دو یا چند ماسک برطرف نمی‌شود. در عین حال افراد برای حفظ سلامت خود باید به اموری همچون شستن مداوم دست‌ها، تهویه دائم هوای محیط اطراف، حفظ فاصله اجتماعی و محدود کردن مدت زمان تماس با سایرین به طور جدی توجه کنند.

بر اساس همین شبیه سازی افرادی که در پشت سر یک فرد مبتلا به ویروس کرونا راه بروند یا بایستند بیش از افرادی که در جلو یا کنار وی قرار دارند، در معرض دریافت ویروس یادشده خواهند بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است

  آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار با فرماندار زهک ضمن شنیدن گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی صورت گرفته در این شهرستان اظهار کرد: اقدامات و خدمات صورت گرفته مایه خوشبختی است اما همچنان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسوولان باید زمینه مشارکت خُرد و کلان مردم را فراهم کنند.

وی افزود: برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه تولید و اقتصاد دولت‌مردان باید آن‌ها را راهنمایی و آموزش دهند و حتی ممکن است در مواردی نفرات موفق و کارآفرینان برتر را جهت ارائه مشاوره به مردم به کارگیری کنند تا به تدریج شاهد بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از سوی مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: متاسفانه در این استان فرهنگ کار آسیب دیده و مسوولان مختلف نیز هنگام ارائه گزارش‌های خود از این جهت گلایه‌مند هستند این در حالیست که در برخی از جلسات مردم با اشاره به اجرای طرح رزاق خواستار توزیع پول بین مردم بودند اما بنده عنوان کردم که این کار به صلاح مردم نیست و یک آسیب به همراه خواهد داشت چون در منطقه بلوچستان با این آسیب‌ها مواجه هستیم و افرادی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و در مواردی محصولات کشاورزان خراب می شود به این علت که نیروی کار وجود ندارد و مسئولان نمی‌خواهند منطقه سیستان نیز دچار این آسیب شود بلکه معتقدند درآمدهای حاصل از طرح رزاق باید صرف ایجاد اشتغال برای مردم و توسعه و آبادانی منطقه باشد و البته اگر خانواده‌هایی وجود دارند که از کار افتاده هستند باید ارگان‌هایی حمایتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

آیت الله محامی عنوان کرد: باید در رشته‌های مختلف به ارائه آموزش بپردازید تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و بنده در بازدیدی که از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتم مسئولان این دستگاه آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعلام کردند و باید افراد را به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا به تدریج به نقطه‌ای برسیم که هر انسان بیکاری وجود داشت مقصر خود او باشد چرا که با وجود آموزش‌ها و مشاغل مختلف همچنان توانسته نیاز شغلی خود را بر طرف کند.

وی گفت: آسیب دیگر عدم جهت‌گیری واحد برخی از افراد است چرا که اختلافات وجود دارد و هر کدام از فرهیختگان و مسئولان شهرستان جهت‌گیری‌های مختلف خود را دارند و فرهنگ تعامل ندارند و رشد خود را در گرو عقب ماندن افراد دیگر می‌دانند که در این صورت منطقه متضرر خواهند شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در حال حاضر در منطقه سیستان با بحران کم آبی مواجه هستیم اما راهکارهای مختلف دیگر وجود دارد چرا که ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • سرمربی سردار آزمون قراردادش را تمدید کرد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد