Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: برخی از سازندگان به دنبال سودهای نجومی از بازار مسکن هستند که این امر تنش‌زا است و ایجاد التهاب می‌کند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور  با انتقاد از جوسازی بعضی سازندگان برای القای چشم انداز افزایش قیمت در بازار مسکن گفت: برخی فعالان حوزه ساخت و ساز تنها برای ایجاد جو روانی در بازار مسکن، اقدام به افزایش قیمت ملک خود می کنند و نمی دانیم واقعا به چه بهانه و چه دلیلی چنین جو سازی ها را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند که قیمت سیمان در هفته های گذشته افزایش یافته است بنابراین باید قیمت مسکن هم باید افزایش یابد افزود: ما به هیچ عنوان اجازه چنین دخالت هایی برای گران کردن مسکن را نمی دهیم چراکه سیمان تاثیر بسیار کمی در قیمت تمام شده ساخت مسکن دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با تاکید بر اینکه سیمان یکی از کم اثرترین مولفه ها در قیمت تمام شده مسکن است افزود: همه می دانیم که آیتم اصلی در قیمت مسکن، زمین است و مولفه های دیگر مثل دستمزد، عوارض شهرداری، نظام مهندسی و مصالح ساختمانی در اولویت های بعدی قرار دارند.

خسروی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می شود اظهار کرد: چرا باید تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی، این بازار را با نرخ ارز تراز کنند؟ سازندگان هم به محض اینکه نرخ یکی از مصالح بالا می رود، چندین درصد روی قیمت پیشنهادی می گذارند.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان مثال قیمت فولاد ۵ درصد افزایش پیدا می کند. اگر این نسبت را در قیمت تمام شده مسکن حساب کنیم شاید کمتر از یک صدم درصد باشد اما برخی سازندگان با استفاده از جو روانی تلاش می کنند، قیمت خانه را هم ۵ درصد گران کنند.

او بیان کرد: خوشبختانه شرایط فعلی بازار اجازه ایجاد التهاب را به این افراد نمی دهد.

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین درباره پیش بینی وضعیت بازار مسکن گفت: بازار مسکن در عین حال که کند حرکت می کند، نسبت به نوسانات نرخ ارز، واکنش میان مدت نشان می دهد بنابراین دولت باید تلاش کند در درجه اول قیمت ارز را ثابت نگه دارد.

او با بیان اینکه وضع پایه‌های مالیاتی نیز اقدام بعدی در راستای ثبات بازار خواهد بود، افزود: خوشبختانه با اقدامات وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس، طرح مالیات بر خانه های خالی در مرحله اجرایی قرار گرفته است که این خود زمینه ساز تلنگرهای مثبت در حوزه مسکن خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: اگر مالیات خانه های لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه نیز اجرا شود به طور قطع بازار مسکن به آرامش بیشتری می رسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه فعالان حوزه ساخت و ساز مولد بخش پیشران مسکن هستند، تصریح کرد: هیچکس با سازندگان خوشنام و منصف مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی مربوط به معدودی از سازندگان است که سودهای ۵۰۰ درصدی از بازار مسکن مطالبه می کنند.

خسروی یادآور شد: امیدواریم عرصه ساخت و ساز به شرایط طبیعی خود برگردد تا با افزایش عرضه مسکن، قیمت‌ها کاهش یابد و تمامی اقشار جامعه بتوانند خانه دار شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بازار مسکن تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن