Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:01:51 GMT

هکرها ده ها هزار کاربر مایکروسافت را هدف قرار دادند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۹۵۹

به گزارش بلومبرگ، شرکت هانترس مسئول نظارت بر امنیت مشتریان اعلام کرد که قربانیان این حمله تا به حال بانک ها و شرکت های تامین برق بودند.

یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت : کارشناسان این شرکت به تنهایی بر روی دست کم ۵۰ قربانی این حمله تمرکز داشتند تا به سرعت نوع اطلاعاتی که به آنها حمله شده را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمله سایبری مزبور به سرعت باعث نگرانی مقامات امنیت ملی آمریکا شد به این علت که هکرها به سرعت قادر به هدف قرار دادن قربانیان بیشتری هستند.   

یک مقام کاخ سفید روز شنبه در ایمیلی توضیح داد: ما به دنبال پاسخ دولت برای ارزیابی و رسیدگی به تاثیر این حمله هستیم. این یک تهدید بالقوه و در حال پیشرفت است و از اپراتورهای شبکه درخواست داریم آن را جدی بگیرند.

به گفته استیون آدر رییس شرکت امنیت سایبری ولکسیتی، این گروه هکری که شرکت مایکروسافت آن را هافنیوم می نامد، به نظر چندین ماه از طریق نرم افزار ایمیل "اکسچنج" به شبکه های کامپیوتری دولتی و خصوصی نفوذ کرده است.

ولکسیتی به مایکروسافت برای تشخیص خسارت های ناشی از حمله هکرها که روز سه شنبه گذشته بر طرف شد، کمک کرده است.

این دومین بحران امنیت سایبری است که پس از حمله سایبری به آژانس ها و نهادهای فدرال آمریکا در ماه های گذشته شکل گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری