Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،  بانک مرکزی بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد. 

بنابر  اعلام معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تا کنون اطلاعات چهار میلیون و ۷۰۰هزار کارت‌خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود، پس از تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین زیرساخت‌های فنی و مقرراتی لازم نیز به گونه‌ای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این دو میلیون و ۱۰۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم‌تراکنش نیز که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند.

این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.

پربیننده ترین میانگین نرخ سود بین بانکی به ۱۹.۷درصد کاهش یافت/ ورود قیمت دلار نیمایی به کانال ۲۲هزار تومان مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی تورم در کاهش سود بین بانکی کمین کرده است مصوبه حمایتی مجلس برای معافیت بیمه قالیبافان، رانندگان و صیادان بانک دی و پست‌بانک ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایانه فروشگاهی برجام کارتخوان و درگاه پرونده مالیاتی درگاه پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در جلسه بررسی وصول درآمدهای مالیاتی بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه اظهار کرد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت در تأمین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می‌شود که منجر به رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی در راستای فرهنگ سازی مالیاتی باشد تا مردم استان آثار پرداخت مالیات را لمس کنند.

وی گفت: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیاتشان ارتباط مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می‌کنند.

ذاکریان تاکید کرد: اعتباراتی که از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود نیاز است با برنامه و هدفمند در راستای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری هزینه شود.

وی خواستار شد: پیرو تاکید استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان طی سال جاری، شهرداری‌های چهار شهر بزرگ استان (بیرجند، قاین، فردوس و طبس) پروژه‌هایی را از محل درآمدهای مالیاتی تعریف کنند و اعتبار محل اجرای این پروژه‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: اعتبار پیش بینی شده از محل درآمدهای مالیاتی در قالب اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی استان با تعریف برای پروژه‌های مهم شهری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر 6086034

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود