Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@21:27:52 GMT

خودکشی صدابردار فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها»

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۷۱۵۰

آفتاب‌‌نیوز :

ماکیل ولف اسنایدر صدا بردار فیلم سینمایی «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» بعد از سال‌ها درگیری با افسردگی جدی در سن ۳۵ سالگی دست به خودکشی زد.

اسنایدر توسط پدرش در روز یکم مارس پیدا شد که چند روز بعد از آنکه کسی از وی خبر نداشت به خانه او می‌رود و با جسد او روبرو می‌شود. پدر اسنادیر خبر مرگ او را اعلام کرد و از سال‌ها درگیری او با بیماری‌های روانی پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرش معتقد است او پیش از آنکه بتواند نتیجه کارش را در گلدن گلوب ببیند خودکشی کرده است.

از پدر او همچنین در مورد نقش تعطیلی‌های مربوط به کرونا در تشدید شرایط نامساعد پرسیده شد و او نیز گفت: می‌توانیم متصور شویم که کووید ۱۹ هم نقشی را در افزایش تنهایی و انزوای او داشت، اما قطعا مسائلی فراتر از این هم برای او پیش آمده بود.

اسنایدر در فیلم سینمایی «خانه‌به‌دوش‌ها» با کلویی ژائو همکاری کرده بود. فیلمی با بازی فرانسیس مک دورمند در نقش یک بی خانمان که به سمت غرب آمریکا در حال مهاجرت است. این فیلم یکشنبه گذشته جایزه بهترین فیلم و کارگردانی گلدن گلوب را دریافت کرد و تاریخ ساز شد. اسنایدر پیش از این هم در فیلم سینمایی «سوارکار» محصول سال ۲۰۱۷ نیز همکاری کرده بود.

اسنایدر در سال ۲۰۱۱ با فیلم اسپانیایی «اشغالگر» فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده بود و در زمینه تلویزیون هم در پروژه‌هایی مثل «فال نیک» از آمازون حضور داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد

سرزمینی که کهگیلویه و بویراحمد کنونی در آن واقع شده است، پیشینه‌ای دیرین دارد اما شکل‌گیری این استان با تقسیمات کنونی کشوری به کم‌تر از پنجاه سال پیش بازمی‌گردد. این استان حدود ۱ درصد از مساحت کل کشور را در بر می‌گیرد. با این وجود بیش از ۲۵ درصد نفت و گاز، در این استان قرار دارند. ولی با این همه، جز محروم‌ترین استان‌های ایران می‌باشد. کهگیلویه و بویراحمد در یک برهه متأسفانه رتبه نخست کشور در معضل اجتماعی خودکشی را داشت.

امروز نیز آمار خودکشی در استان جالب نیست و هفته‌ای نیست که خبرهای ناگوار خودکشی‌ در این استان به گوش نرسد. متاسفانه اکنون خودکشی در جایگاه بدی قرار گرفته است.

خودکشی دلایل متعدد دارد، از فقر و بیکاری گرفته تا اجبار به ازدواج و مسائل عاطفی و یا ترساندن والدین برای رسیدن به یک هدف. البته عوامل استرس‌زا مانند مشکلات مالی، مشکلات شغلی، مشکلات تحصیلی یا مشکلات ارتباط بین افراد (مانند طلاق )، آزار دیگران یا زورگویی نیز ممکن است در این میان نقش داشته باشند.

دنا دختر نوجوان 19ساله در شهر یاسوج، چندی پیش، اقدام به خودسوزی کرد و یک هفته پس از آن در بیمارستانی در شهر شیراز از دنیا رفت. دنا برای ازدواج با پسر مورد علاقه‌اش با مخالفت جدی برخی اعضای خانواده مواجه شد، با این حال او برای رسیدن به شریک زندگی خود تلاش بسیاری کرد اما به جایی نرسید و برخی اعضای خانواده برای ممانعتش از این کار با او به تندی برخورد کردند. مقاومت دنا به جایی نرسید و سرانجام دنا اقدام به خودسوزی کرد. این قصه تلخ‌تر از آن بود که شیرینی عروسی و سفره عقد به خود ببیند.

خودکشی به خودی خود تلخ و وحشتناک است، حالا اگر وسیله آن آتش باشد، به مراتب تلخ‌تر و وحشتناک‌تر است. خودسوزی در کشورهای خاورمیانه و شبه‌قاره هند یکی از شیوه‌های رایج اقدام به خودکشی به ویژه در میان زنان است. هر ساله در سوریه، ترکیه، عراق، ایران، افغانستان و هندوستان زنان زیادی برای مردن و خلاصی از دست گرفتاری‌ها، خودشان را به آتش می‌کشند. اگرچه در پاره‌ای موارد اقدام به خودسوزی برای نشان‌دادن اعتراض سیاسی نیز انجام می‌شود، اما آنگونه که بیشتر تحقیقات علمی نشان می‌دهد دلیل عمده خودسوزی‌ها به ویژه در میان زنان خشونت خانوادگی و مشکلات زناشویی است. در ایران نیز خودسوزی به ویژه در میان زنان از شیوه‌های قدیمی اقدام برای خودکشی است. این شیوه به‌خصوص در استان‌های غرب و جنوب‌غربی کشور مانند ایلام، لرستان، کردستان، بخش‌هایی از خوزستان، کرمانشاه و کهگیلویه‌وبویراحمد همه‌ساله تعدادی را به کام مرگ می‌کشاند. اگرچه آمار دقیقی از تعداد افرادی که در هر سال دست به خودسوزی می‌زنند منتشر نمی‌شود و مراکز پزشکی قانونی در استان‌های کشور هم این آمار را محرمانه و غیرقابل‌انتشار می‌خوانند، اما خبرهایی که گاه‌وبیگاه سر از رسانه‌های محلی درمی‌آورد نشان می‌دهد هنوز این شیوه تلخ و دردناک برای خلاصی از زندگی، در گوشه‌هایی از کشور رایج است.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1213739

دیگر خبرها

  • (ویدئو) «سعید بی‌ناموس» که بود و چگونه در ساختمان وزرا خودکشی کرد؟
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • «سعید بی‌ناموس» چگونه خودکشی کرد؟‌ + ویدئو | گوشه ای از رعب و وحشت شروری که در ساختمان وزرا فوت کرد
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی
  • صداگذاری فیلم با تعداد کاراکتر بالا سخت است
  • خودکشی ناکام پس از همسرکشی
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی