Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داوود شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن ۷۱ واحد صنعتی با اشتغال برای ۹۰۰ نفر پروانه بهره برداری گرفتند همچنین در حوزه معدن ۲۰ پروانه معدن گرفته شد.

وی افزود: حدود ۳۵ میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده با درصدها و عیارهای متفاوت داریم که امید داریم تا پایان سال یک ذخیره خوب  رو معرفی کنیم و تا کنون بیش از صد درخواست در این مزایده ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۶ جلسه استانی برای رفع موانع تولید داشتیم و در حوزه تجارت حدود یک میلیارد دلار صادرات صورت گرفت، در حوزه کالاهای اساسی در دیماه خیلی التهابی نداشتیم اما از دیماه تاکنون کالاهایی همچون شکر و روغن  کمبودها و مشکلاتی ایجاد شد که حدود ۸ هزار تن بین واحد‌های صنفی و مردمی توزیع شد.

وی ادامه داد: برای ایام عید در زمینه روغن مشکلی نداریم، ذخیره سازی میوه ایام عید به خوبی انجام شده حدود ۸۰۰ تن سیب و پرتقال ذخیره سازی شده  در حوزه آرد و نان که وقفه ای و فشاری رو نانوایان بود ساعت کار نانوایان اصلاح ساعت شد ،، به تعدادی از نانوایان سهمیه دادیم و ساعات کارشان را اضافه کردیم.

وی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی در حوزه آرد و نان داشتیم و 800 پرونده در این حوزه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تقریبا در حوزه گاز چالشی نداشتیم و 1980  بازرسی داشتیم و ۶۰ پرونده به تعزیرات معرفی کردیم همچنین در حوزه بازرسی بیش از ۱۴۶ هزار بازرسی در سطح استان داشتیم که در همکاری با ستاد کرونا تعطیلی اصناف و همراهی با ستاد، حدود ۳۱ بازرسی و ۴۷۶ تذکر و ۷۹۳ پلمپ واحد صنفی را در سطح استان داشتیم.

وی ادامه داد: در زمینه مرغ نیاز ما از طریق تولید مازاد استان‌های  تامین می شود، خراسان جنوبی بالغ بر ۵ برابر نیاز خودش تولید مرغ دارد اما با شیوع آنفولانزای پرندگان در خراسان جنوبی در مقطعی ورود مرغ از این استان متوقف شد که با مرغ منجمد و تنظیم بازار تامین شد و تا پایان سال نیز توزیع مرغ منجمد را در سطح استان خواهیم داشت

شهرکی گفت: بیش از ۹۵ درصد معادن در دست بخش خصوصی است و تمام شاغلین معادن از بومیان هستند، در بحث کارخانه ها نیز اولویت بکارگیری با نیروهای بومی است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گاز به شهرک صنعتی میرجاوه رسیده به زودی شهرک کامبوزیا هم به سیستم گاز وصل خواهد شد امیدواریم حوزه صنعت نیز به طور کامل به سیستم گاز وصل شوند و مشکل سوخت نداشته باشند.
انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان صنعت واحد صنعتی اشتغال سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: حدود ۲ هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به ۸۰ طرح می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، محمدمهدی برادران بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین و در بازدید از یک واحد نساجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 2 هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به 80 طرح می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح های منتخب و هدف گذاری شده ی استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا بوده و تکمیل آن در دستور کار جدی قرار دادرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رکورد اشتغال در بخش صنعت استان قزوبن در سال گذشته شکسته و از مرز 8 میلیون و 400 هزار اشتغالزایی رد شد.

برادران تصریح کرد: امروز تأمین نیروی کار برای واحدهای صنعتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی تولید به حساب می‌آید. صنعت نساجی کشور پس از استقرار دولت سیزدهم با رشد چشمگیر(18 درصدی) همراه بوده و توانست جای خود را در بازار های جهانی پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی