Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نشست خبری نخستین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» امروز به صورت زنده از پلت فرم اسکای روم پخش شد.

موسی حقانی رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر نیز در این نشست اظهار داشت: براساس فهرستی که خانه کتاب و ادبیات ایران در اختیار ما قرار داد و براساس آمار از کتابفروشی ها حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر که ارتباط مستقیم با موضوع جشنواره داشتند مورد ارزیابی کلی و از این تعداد در مرحله بعد داوری ۶۰۰ اثر مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفت که از این مجموعه تعدادی برای دریافت جایزه انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کلیات، خاطرات، مستندنگاری، تحقیقات و پژوهش های تاریخی، تاریخ شفاهی، اسناد شفاهی، رمان کودک ونوجوان عنوان گروه های در نظر گرفته برای انتخاب در جایزه عنوان کرد و گفت: این جشنواره به منظور کمک به حافظه تاریخی جامعه ایران برگزار می شود چون تاریخ سند هویت و شناسنامه هر ملتی است و اگر روایت ناقص و مخدوش از این سند هویتی ارائه شود خود بخود در آینده هر کشوری می تواند اثر سوء بگذارد.

به گفته وی گروه های بررسی شده برای دریافت جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در دو بخش شامل کتاب های منتشر شده در سال های ۹۷ و ۹۸ و کتاب های ۳۸ سال پس از انقلاب دسته بندی شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

حقانی به حمایت مالی و معنوی از برگزیدگان جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حدود ۴۵ نفر در کار داوری به ما کمک کردند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این نشست گفت: اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی با هدف ارتقای فرهنگ و حافظه تاریخی جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی (ریشه‌ها و پیامدها)، کمک به اعتلای سطح دانش تاریخی و فرهنگ مکتوب، مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، حمایت و تشویق مؤلفان و پدیدآورندگان متعهد و متخصص سراسر کشور در این حوزه با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار می شود.

ایوب دهقانکار افزود: براساس تفاهمنامه ای که در اواخر آبان و آذر امسال با پژوهشکده تاریخ معاصر داشتیم جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی برنامه ریزی شد و بلافاصله آیین نامه ای در این زمینه با حضور متخصصان و کارشناسان مربوطه تدوین و به امضای مشترک رسید.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در روز شنبه ۲۳ اسفند در سالن عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران به صورت حضور محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

وی همچنین به اقدامات خانه کتاب و ادبیات ایران در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ما فعالیت های سال جاری را با لحاظ دو فاکتور شیوع ویروس کرونا و ادغام موسسات آغاز کردیم.

دهقانکار افزود:  یکی از اقدامات ما برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود که نقاط قوت و ضعف زیادی هم در آن شاهد بودیم اما می توان گفت اگر این ادغام صورت نمی گرفت برگزاری نمایشگاه کتاب خیلی سخت می شد.

وی ادامه داد: همچنین با فاصله کمتر از یک ماه چهارمین طرح فصلی کتاب (زمستانه کتاب) اجرا شد. تصور بر این بود که فاصله کم بین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و زمستانه خرید و استقبال مردم در زمستانه را تحت الشعاع قرار دهد اما نتیجه حاصله یک غافلگیری در برداشت.

وی به استقبال استان ها از این طرح اشاره کرد و گفت: خرید کتاب و استقبال مردم و نیز پررنگ شدن استان های مختلف کشور در نمایشگاه از موارد قابل توجه این دوره است.


 

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران موسسه خانه کتاب ایران تاریخ ایران ایوب دهقانکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران موسسه خانه کتاب ایران تاریخ ایران انقلاب اسلامی ایران موسسه خانه کتاب ایران تاریخ ایران ایوب دهقانکار اخبار کنکور جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی خانه کتاب و ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید

آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت، در کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» به مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری پرداخته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، در میان مسلمانان، بالأخص شیعیان اثنی عشری در دوران متمادی از تاریخ، مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری بسیار اهمیت داشته و تا اکنون مورد توجه و بررسی بسیاری از کارشناسان دین و مذهب قرار گرفته است. آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت و ممتاز، در کتابی با عنوان «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» که به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است.

آیت الله حائری مؤلف کتاب، در ابتدا ذیل شبهات مطرح شده درباره‌‌ی حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری، با تأمل در سیره‌ی حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت و اخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است.

مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سندهای حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصر غیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

رونمایی از مجموعه کتاب‌های تفسیر قرآن رهبری در بیروت

علی‌رغم اینکه اکنون مسلمانانِ جهان علی‌الخصوص مردم ایران تحت بیرق حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به عنوان یک مسلمان در پی اهداف حضرت ولی‌عصر علیه السلام قدم برمیدارند، این کتاب راهنمای خوبی است تا اندیشه‌ها طبق فرامین و نص معصومین علیهم‌السلام با رجوع به علما و حاکمان اسلامی در عصر غیبت شکوفا شوند، تا جامعه هرچه بهتر برای ظهور و حکومت مهدوی آماده شود.

این کتاب با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر‌ الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تألیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی که هردو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری هستند، ترجمه شده است.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» در 243 صفحه با قیمت 140 هزارتومان به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • تاریخ ایران مشحون از صفحات زرین ایثار غیورمردان ارتش است
  • تاریخ پرشکوه انقلاب ایران، مشحون از صفحات زرین فداکاری غیور مردان ارتش است
  • کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش است
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید