Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، کرچک گیاهی است که برای مصارف دارویی در اواخر اسفند ماه کاشته می‌شود و در شهریور ماه بعد از گل دهی دانه‌هایی شبیه به لوبیا می‌دهد و از آن روغن کرچک می‌گیرند.

میوه کرچک به صورت کپسول کروی و خاردار متمایل به سبز یا ارغوانی است که در هنگام رسیدن سخت و شکننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این گیاه برای بهبود درد مفاصل نیز بسیار مفید است. اما خوردن این دانه باعث به خطر افتادن سلامت انسان‌ها و مسمومیت شدید در فرد می‌شود.

یکی از شهروندان که با خوردن این گیاه دچار مسمومیت شدید شد ضمن هشدار به شهروندان در خصوص توجه نکردن به عواقب خوردن این گیاه تصاویری را ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

 

بیشتر بخوانید:

رویش گیاه معطر زیره کوهی در «طزره» + فیلم

 متن پیام شهروندخبرنگار

دانه‌هایی که در تصویر می‌بینید دانه‌های گیاه کرچک هست که از آن‌ها روغن کرچک گرفته می‌شود؛ و به اندازه قرص برنج سمی هست و عجیب اینکه هیچوقت و هیچ جا هشدار و توصیه‌ای در موردش نداریم. حتی یک دانه از آن می‌تواند فرد را به کام مرگ ببرد. کنجکاوی من در سفر باعث شد که من فقط ۳ دانه از این دانه رل تست کنم و البته خوش شانس بودم که پوستشون را کنده بودم و در این صورت طبق گفته دکتر‌ها به بیمارستان نمی‌رسیدم و خدا را شکر که فرصت دوباره برای زنده بودن پیدا کردم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد غذایی مسمومیت غذایی گیاهان دارویی دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746444

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان