Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب مومیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود کالای قاچاق به کشور و خرید آن از سوی خانواده ها سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و رشد بیکاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع بیکاری به عنوان یک ابرچالش همواره مورد توجه حاکمیت و دولتمردان بوده و در این راستا بیش از یک دهه نامگذاری سالها حول عناوین اقتصادی بوده، امسال نیز از سوی رهبری فرزانه انقلاب به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومیوند اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ و تحریم اقتصادی و شیوع ویروس کرونا از یکسال گذشته، سیاست دولت حول محور مسایل اقتصادی بوده و در استان همدان با حمایت های همه جانبه استاندار فعالیت های خوبی برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان تاکید کرد: کالای قاچاق یکی از مولفه های اقتصادی بسیار موثر در تولید و اشتغال بوده و ورود کالای قاچاق به هر کشوری می تواند آن کشور را از درون متلاشی و نابود کرده و برنامه ریزان را دچار مشکل کند.

مومیوند ادامه داد: اعضای ستاد رفع موانع تولید و ستاد تسهیل اقدام به فعال کردن مجدد واحدهای راکد و نیمه تعطیل و بازگرداندن آنان به چرخه تولید می کنند و این تلاش مسئولان برای احیای مجدد یک کارخانه با ورود کالای قاچاق به کشور بی اثر می شود.

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق اجازه فعالیت و رشد دوباره واحد راکد را نمی دهد گفت: کالاهای قاچاق به علت پرداخت نکردن گمرکی و پایین بودن هزینه تولید در یک رقابت نابرابر، واحد تولیدی قانونمند را کنار زده و با نرخ پایین تر از یک واحد تولید کننده قانونی همان کالا عرضه می شود.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: برای مقابله با قاچاق کالا ۲ راهکار مقابله و پیشگیری دنبال می شود که تجربه نشان داده پیشگیری در همه کارها بهتر از درمان است و توفیق در پیشگیری موجب موفقیت و سهل شدن کار مقابله است. 

مومیوند گفت: با توجه به گستردگی راه های اصلی، فرعی و روستایی و محدودیت نیرو به طور حتم پوشش و زیر نظر قرار دادن همه مسیرها و برخورد با قاچاقچیان کاری سخت و دشوار بوده و تنها می توان بخشی از کالاهای قاچاق را کشف کرد.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: با در پیش گرفتن فرایند پیشگیری با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای نوین از جمله سامانه جامع انبارها قبل از بروز هر گونه تخلفی از بروز قاچاق جلوگیری می شود. 

مومیوند افزود: البته در گام نخست پیشگیری، مردم باید به این باور برسند که استفاده و خرید کالای قاچاق مضرات مستقیم بر روی زندگی آنها دارد و سبب افزایش نرخ بیکاری می شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان ۳۸۹ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان کالا در سالجاری صورت گرفت که منجر به دستگیری چهار هزار و ۶۱۴ قاچاقچی و کشف ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق شد که از نظر ریالی میزان کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سردار سلمان امیری افزود: مجموع پرونده های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته همچنین شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده های قاچاق مهم دارای ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در استان همدان هستیم.

برچسب‌ها همدان استانداری همدان اشتغال زایی کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان استانداری همدان اشتغال زایی همدان استانداری همدان اشتغال زایی کالای قاچاق اخبار کنکور ستاد قاچاق کالا و ارز ورود کالای قاچاق استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری وارد گمرک مرزی بازرگان می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کالای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی بعنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی گفت: در بررسی‌های اسنادی مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک "HAIFA" محصول و ساخت رژیم جعلی صهیونستی (اسرائیل) است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، افزود: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرد و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضایی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟