Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امکان بهره مندی فعالان مشاغل خانگی از بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده لذا این افراد باید در سامانه مربوطه اقدام به نامنویسی کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ارسلان غمگین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی، تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: این رشته ها مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت، خدمات، صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگی و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

غمگین بیان کرد: فعالان مشاغل خانگی بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوز مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر هستند، می‌توانند از مزایای بیمه های اجتماعی(بازنشستگی، پیری، فوت و از کار افتادگی) بهره مند شوند.

او اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای ثبت نام و عضویت در صندوق، به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی www.roostaa.ir مراجعه کنند و به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان، تمامی اطلاعات تکمیلی در سایت وزارتخانه به نشانی https://mkh.mcls.gov.ir در قسمت قانون و دستور العمل بارگذاری شده است.

غمگین اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان‌ کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در استان در حال اجرا است. متقاضیان در صورت تمایل به فعالیت در رسته های مختلف مشاغل خانگی می توانند به سامانه inhb.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان افزود: کارشناسان‌ جهاد دانشگاهی، هماهنگی های لازم برای مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی و آموزش متقاضیان را انجام خواهند داد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامانه مشاغل خانگی نام نویسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برنا خوزستان فعالان مشاغل خانگی روستاییان و عشایر رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

بر اساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند. به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی، چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و ... و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهر‌های با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهر‌های با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی قابل دسترسی و دانلود است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند