Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار اصفهان گفت: بحث الکترونیک برگزار شدن انتخابات مطرح است و زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان اصفهان وجود دارد و همه شهرها و شعب اخذ رای دارای پهنای باند مناسب اینترنتی هستند.

حسین سیستانی، امروز (یکشنبه_۱۷ اسفند) در نشست خبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: یکی از ویژگی های انسان حق انتخاب است که در ۲۸ خرداد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر شرکت می کنند و در ۴۳ سال گذشته انتخابات متعددی برگزار شده که نماد مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز یکی از شاخص های دموکراسی انتخابات و صندوق های رای است.

وی افزود: انتخابات در ایران با محوریت قانون برگزار شده است. از ۲۰ اسفند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

فرماندار اصفهان گفت: در این مقطع باید بیشترین توجه ما بر حضور افراد متدین به عنوان کاندیدهای شورای شهر باشد تا مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سیستانی افزود: داوطلبان شورهای شهر برای ثبت نام در انتخابات می توانند به شکل الکترونیکی اقدام کنند و از طریق اپلیکیشن موبایل که در وزارت کشور بارگذاری شده و دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام و تنها برای دریافت کد رهگیری به فرمانداری مراجعه کنند.

سیستانی ادامه داد: افراد البته می توانند به فرمانداری هم مراجعه کنند، اما با توجه به شیوع کرونا تمهیدات لازم از سوی وزارت کشور انجام شده که ثبت نام ها غیر حضوری باشد تا ازدحامی در این خصوص در فرمانداری رخ ندهد. پس کاندیداها از روش غیر حضوری برای ثبت نام استفاده و از مراجعه به فرمانداری پرهیز کنند.

وی افزود: شرایط انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها فرق دارد و ثبت نام این انتخابات در مرکز کشور و در روز ۲۰ اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد. 

فرماندار اصفهان گفت: معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت شهرها واجد شرایط رای دادن هستند. بحث الکترونیک برگزار شدن انتخابات مطرح است و زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان اصفهان وجود دارد و همه شهرها و شعب اخذ رای دارای پهنای باند مناسب اینترنتی هستند.

سیستانی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد تعداد عوامل شعب اخذ رای، گفت: ۵ تا ۷ نفر عوامل شعب اخذ رای هستند و در مجموع در هر شعبه اخذ رای با شمارش دیگر عوامل صندوق ها ۲۵ نفر در هر شعبه حضور دارند که ممکن است از این تعداد کمتر یا بیشتر شوند.

وی ادامه داد: شهرستان اصفهان دارای ۱۸۰ روستا و ۴ شهر است که ۱۳ عضو اصلی و ۸ عضو علی البدل اعضای شورای شهر اصفهان را تشکیل می دهند و تعداد دیگر اعضای شوراهای شهر در شهرهای زیار، سجزی و...۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی البدل و در شهر بهارستان ۷ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل خواهند بود.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: در شهرستان اصفهان حدود یکهزار شعبه اخذ رای وجود دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی امکان دارد ۲۰ درصد به تعداد شعب اخذ رای افزوده شود. همچنین ۲۰ ستاد انتخاباتی بر کار شعب اخذ رای نظارت خواهند کرد و برای پشتیبانی از این شعب از ظرفیت دستگاه های دیگر نیز استفاده می شود. 

وی افزود: در روز برگزاری انتخابات تمهیداتی از سوی ستاد کرونا اندیشیده خواهد شد تا ترددها به حداقل برسد.

سیستانی گفت: ۳۰ معتمد برای انتخاب نهایی اعضای هیات اجرایی به فرمانداری معرفی می شوند که از این تعداد اگر ۲۰ نفر انتخاب شوند، امکان تشکیل هیات اجرایی وجود دارد که به محض تشکیل این هیات کار بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز خواهد شد و درباره سوابق داوطلبان از دادگستری،وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال استعلام خواهد شد.

سیستانی ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد به بهترین شکل در اصفهان برگزار و امنیت شعب اخذ رای تامین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري فرماندار اصفهان شهرستان اصفهان شعب اخذ رای خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند

خبرآنلاین: با نزدیک شدن به فصل گرما خرید کولر گازی در خوزستان افزایش می‌یابد. توجه به نکته‌های کلیدی در زمان خرید این محصول کمک می‌کند تا ضمن استفاده بهینه از کولر گازی، هزینه برق خانواده‌ها در خوزستان کاهش یابد.

خوزستان به عنوان یکی از شهرهای گرم کشور با ورود به فصل گرما با افزایش مصرف برق مواجه می‌شود. کولر گازی یکی از وسایل مورد استفاده خانواده‌ها و مغازه‌های خوزستانی است که مصرف برق بالایی دارد.

در حال حاضر در بازار، کولرگازی استاندارد و غیراستاندارد وجود دارد. کولرهای گازی قاچاق و بی‌کیفیت نسبت به محصولاتی که به صورت قانونی عرضه می‌شوند برق بیشتری مصرف می‌کنند. به همین دلیل باید محصول استاندارد خرید تا هزینه برق خانواده‌ها کاهش یابد و کمک کند تا مصرف برق خوزستان نیز به تعادل برسد.

چگونه کولر گازی استاندارد انتخاب کنیم؟

یکی از راه‌های خرید کولر گازی استاندارد مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است. یکی از نشانه‌های اصالت محصول داشتن فاکتور خرید و ضمانت‌نامه است که در نمایندگی‌ها یا فروشگاهای برند ارائه می‌شود.

از دیگر نشانه‌های استاندارد بودن کولر گازی داشتن خدمات‌‍ پس ‌از ‌فروش و برچسب انرژی است. همچنین کولر گازی‌های دارای اینورتر مصرف کمتری نسبت به کولر گازی فاقد آن دارند. به همین دلیل باید به نوع و قابلیت محصول توجه شود.

چرا نباید کولر گازی قاچاق بخریم؟

در حال حاضر کولر گازی قاچاق بین ۵ تا ۱۵ میلیون ارزان‌تر از کولرگازی‌های مجاز در بازار عرضه می‌شود. این قیمت کمتر باعث خرید بیشتر شده ‌است، اما آیا کولر گازی قاچاق ارزان به سود ماست؟ این کولرها در زمان استفاده هزینه قبض برق را ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل در بلندمدت هزینه بالاتری نسبت به سود اولیه قیمت خرید ایجاد می‌کند.

چگونه مصرف برق کولر گازی را بهینه کنیم؟

کولر گازی جزو وسایل پرمصرف است. حتی نوع استاندارد آن نسبت به یخچال و تلویزیون و غیره برق بیشتری مصرف می‌کند. به همین دلیل باید راهکارهایی برای کاهش برق مصرفی آن بکار برد. در ادامه ۶ راهکار مفید ارایه می‌شود:

۱- کولر گازی باید به گونه‌ای نصب شود که دریچه آن رو به محل نشستن اعضای خانواده باشد تا بیشترین تاثیر را در زمان روشن بودن داشته باشد و نیاز به کاهش دمای آن وجود نداشته باشد.

۲- دمای کولر در زمان استفاده تنظیم شود تا متناسب با نیاز هوا را خنک کند. در صورتی که به صورت خودکار کار کند تا پایین ترین دما روشن می‌ماند.

۳- قرار گرفتن کولرگازی در حالت فن و در دمای بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، در حالت کم مصرف خواهد بود. بنابراین تا آنجایی که امکان دارد در این دامنه تنظیم شود.

۴- توان کولرگازی را متناسب با فضای مورد نیاز انتخاب کنید. اگر قرار است کولرگازی در فضایی بزرگ نصب شود، از محصولاتی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

۵- سرویس دوره‌ای برای اطمینان از سالم بودن دستگاه را فراموش نکنید. در صورتی که کولر گازی درست کار نکند، برق بیشتری مصرف کرده و هوا را کمتر خنک می‌کند.

۶- استفاده از ذخیرکننده برق در کولر گازی منجر به کاهش مصرف برق می‌شود. این دستگاه زمانی که کمپرسور خاموش است انرژی برق را در خود ذخیره می‌کند و باعث کاهش مصرف برق خواهد ‌شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898678

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • گروه های پر خطر ، فردا در شیراز تردد نکنند