Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:01:53 GMT

وزیر خارجه ایرلند با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۲۰۳

وزیر خارجه ایرلند با ظریف دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  «سایمون کاوونی»وزیر خارجه ایرلند که به تهران سفر کرده ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

پیش از این رسانه های ایرلند از این سفر خبر داده و اعلام کردند که وزیر خارجه ایرلند روز یکشنبه با توجه به نقش کشورش به عنوان تسهیل‌کننده اجرای برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تهران سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایرلند صبح امروز نیز با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار کرده بود.

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن ماه به صورت مجازی گفت‌و‌گو کرده بودند. در گفت‌و‌گوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه سال جاری در توئیتی از انتخاب اعضای جدید غیردائم شورای امنیت استقبال کرد.در این توئیت آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هند، ایرلند، مکزیک، و نروژ به عنوان اعضای جدید غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کند. همزمان با آنکه دستورکار کلیدی شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۲ باید حمایت کارآمد از چند جانبه گرایی و حقوق بین‌الملل در برابر ایدئولوژی‌ها و حکومت‌های بد طینت باشد، ایران آماده همکاری با اعضای جدید است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه ایرلند وزیر امور خارجه شورای امنیت وزیر خارجه ایرلند شورای امنیت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با یان بورگ، وزیر خارجه مالت اظهارکرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این دیدار گفت: مالت خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه