Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از ایجاد سامانه یکپارچه سازمان های مردم نهاد در استان تهران خبرداد.

شکراله حسن بیگی در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در امور مختلف اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله ظرفیت‌های عظیم مردمی‌اند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدیریت اجتماعی محلی نقش‌آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فلسفه وجودی تشکل های مردمی و سمن ها افزود: سمن ها به صورت داوطلبانه و نیت خیرخواهانه برای سامان بخشی امور، همراهی در بخش ها و حوزه های مختلف برای ادای دین پای کار آمدند و در بخش های مختلف ورود کرده و مشارکت می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای سال آینده در راستای نظم دهی و سامان بخشی به فعالیت سمن ها سامانه یکپارچه ای شکل می گیرد تا مدارک سمن ها در آن بارگزاری شود؛ چراکه اشکال سنتی پاسخگوی شرایط موجود نیست و با راه اندازی این سامانه گزارش گیری از سمن ها آسان تر می شود.

حسن بیگی سپس گفت: در مورد نظارت و بازرسی از سمن ها بایستی کمیته بازرسی داشته باشیم همچنین مصوب شده حسابرس ویژه وضعیت سمن ها را بررسی کند و در سال آینده از دستگاه های عضو نماینده ای معرفی و گروه بازرسی تشکیل شود تا در شرایط مقتضی و مورد نیاز وضعیت فعالیت و اسناد سمن ها را به صورت کارشناسی بررسی کنند.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ در این جلسه وضعیت اسناد و مدارک ۱۲ سازمان مردم نهاد در حوزه هایی از جمله خیریه و نیکوکاری، محیط زیست، حمایت از بیماران و غیره جهت صدور مجوز بررسی و با صدور مجوز برخی از آنها موافقت شد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد مردم نهاد سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی با ابراز اینکه «ما هشت هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر داشتیم»، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند و چهار هزار ظرفیت خالی داریم، ۱۲ هزار و ۲۰۰ ظرفیت ایجاد شد که اگر ایجاد نمی‌شد این افراد کف خیابان‌ها بودند.

احمدی صدر با اشاره به ایجاد ۱۶ هزار ظرفیت با احتساب چهار هزار ظرفیت خالی، تصریح کرد: یکی از بهانه‌های افراد دارای منع پذیرش شامل افراد دارای صغر و کبر سن، اعصاب و روان، بیماران عفونی و دارای زخم باز و ترنس‌ها و دیگر افراد بود که ما پذیرش تمام این افراد را انجام دادیم.

وی با اظهار اینکه "جمعیت این افراد به ۵ تا ۷ هزار نفر می‌رسد. "، ادامه داد: اگر ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در محدوده بازار، هرندی و دروازه غار پلمب نمی‌شد، ۱۲ هزار نفر را دستگیر می‌کردیم که بعد از آزادی مجدداً به این ۴۵۲ خانه بازمی‌گشتند. بیش از ۳۸۰ خانه برای این افراد ناامن و بلوک‌کشی شده است. ۸۲ کُلُنی که محل تجمع ۵۰ تا ۳۰۰ نفره بود، دیگر امروز وجود ندارد. ۱۸۲ کلنی با جمعیت تا ۵۰ نفر داشتیم که جمع‌آوری شدند.

احمدی صدر با اعلام اینکه در خلازیر، میدان محمدیه، راه‌آهن و محدوده‌هایی از این قبیل مردم نمی‌توانستند تردد کنند، گفت: با اقدامات صورت‌گرفته معتادان از این محدوده‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان وارد شد، اضافه کرد: این موضوع مطرح شد که جمع‌آوری وظیفه پلیس است و پلیس گفت خودرو ندارد و شهرداری خودرو در اختیار قرار دهد به‌طوری که ما ۲۵ دستگاه خودرو در اختیار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با ابراز اینکه "یک ساختمان سه‌طبقه برای غربالگری کودکان کار اختصاص دادیم. "، یادآور شد: ما ظرفیتی ایجاد کردیم که خانواده‌های اتباع در آن فضا بخوابند و رد مرز شوند، حتی اتوبوس نیز برای انتقال این افراد اختصاص دادیم. ما خودرو، امکانات، تجهیزات، پول و... را اختصاص دادیم و اگر کاری انجام ندادیم، بگویید.

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت