Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- با توجه به عدم پذیرش محموله‌های صادراتی اشتعال‌زا و فرآورده‌های نفتی در گمرکات برخی کشورهای مقابل که منجر به انباشت کامیون‌ها در گمرکات مرزی شده است، گمرک ایران(دفتر صادرات) صبح روز گذشته طی بخش نامه‌ای به گمرکات اجرایی، موارد اقدامی و احتیاطی را ابلاغ کرد.

 سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: در این بخشنامه از مدیران گمرکات اجرایی خواسته شده است ضمن رصد این کالاها به صورت روزانه، در صورت انباشت محموله‌های خطرناک و اشتعال زا با قید فوریت به مراجع تحویل گیرنده کالا برای اتخاذ تمهیدات لازم مانند استقرار نیرو و تجهیزات آتش نشانی و امکانات استاندارد ایمنی و امنیتی، برای نگهداری این گونه از کالاها در انبارها، محوطه ها و سایر اماکن گمرکی با لحاظ پیش بینی های لازم اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موازات انجام موارد فوق، مراتب نیز به مقامات و مسئولین مربوطه محلی و استانی اعم از استانداران، فرمانداران، مدیریت های بحران و مقام قضایی منعکس و به طور مستمر موضوع پیگیری شود.

لطیفی در ادامه تاکید کرد: گمرکات اجرایی موظف شدند تا موضوع را در اسرع وقت به صاحبان کالا اعلام کنند تا اقدامات لازم برای تعیین تکلیف کامیون حامل مواد اشتعال زا و خطرناک و در صورت لزوم تغییر مرز خروج با هماهنگی گمرکات مبدا صورت پذیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک توضیح داد: در صورت انباشت این کالاها در مرزهای خروجی و اعلام موضوع از سوی گمرک مرزی به سایر گمرکات، گمرکات مبدأ صادرات به صادر کنندگان ذیربط اعلام کنند با توجه به اینکه امکانات موجود در واحدهای تولید اقلام اشاره شده بسیار مناسب‌تر از امکانات موجود در گمرکات مرزی است، تا رفع مشکل، صادرات خود را به نحوی مدیریت کنند تا از ازدحام کالاهای خطرآفرین و آتش زا در اماکن گمرکی جلوگیری شود. ضمن اینکه گمرکات مبدأ صادرات در صورت اعلام گمرکات مرزی برای ارسال محموله های مشابه بعدی، با هماهنگی گمرک مرزی مربوطه اقدام کنند.

لطیفی گفت: مقرر شده است در صورت بروز مشکل انباشت کامیون‌های حامل مواد خطرناک، گمرکات مرزی با هماهنگی و استفاده از ظرفیت مقامات استانی با انجام ملاقات های مرزی فوق العاده نسبت به رفع مشکل پذیرش کالاهای اشتعال زا توسط کشور مقابل اقدامات مربوطه را انجام دهند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: در این بخشنامه همکاری جدی گمرکات داخلی با گمرکات مرزی مورد تاکید بوده و مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه به بالاترین مقام هر گمرک سپرده شده است.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گمرکات مرزی اشتعال زا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف دو دستگاه خودروی شوتی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری پلیس، حسین عرب اظهار کرد: مأموران پاسگاه سهل‌آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص دو دستگاه خودرو توقیف و دو نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747554

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان