Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همکاران ما در مراکز مشاوره حضوری در سراسر کشور به حدود ۲ میلیون نفر خدمات مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری ارائه داده‌اند.

وی افزود: در ۵ استان دفتر پاسخگویی مشاوره تلفنی داریم اما از سراسر کشور مردم می‌توانند با سامانه ۱۲۹ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری جهرمی بیان کرد: از شهریور تا پایان برج ۱۰ بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۹ داشتیم که افراد از این طریق مشاوره حقوقی گرفته‌اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: ما سقفی برای ارائه خدمات معاضدتی نداریم، یک وکیل در استان کرمان به تنهایی ۴۰۰ پرونده وکالت معاضدتی داشتیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۷۰ هزار پرونده معاضدتی در سراسر کشور داشتیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد چگونه می‌توانند از وکیل معاضدتی بهره مند شوند، گفت: اول خود مقام قضائی است که می‌توانند فرد را معرفی کند و دوم دفاتر ما در مراکز قضائی است، همچنین خیریه معتبر یا کمیته امداد یا بهزیستی هم می‌توانند افراد را معرفی کنند.

وی گفت: پرونده در حوزه کودکان و نوجوانان نداریم که پرونده‌ای به دادگاه برود و یک وکیل کنار آن کودک یا نوجوان نبوده باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: کانون وکلا حدود ۵۰ هزار و مرکز حدود ۳۰ هزار وکیل دارد، طبق آمار خدمات معاضدتی ما ۳ برابر خدمات معاضدتی کانون وکلا است، یعنی یک وکیل ما ۵ برابر یک وکیل کانون وکلا خدمات معاضدتی ارائه می‌دهد.

بهادری جهرمی گفت: امسال حدود ۸۵ هزار شرکت کننده در آزمون وکالت کانون وکلای مرکز شرکت کردند که حدود ۷ هزار نفر از این تعداد به مرحله دوم رفتند، مصاحبه‌ها قرار بود در بازه ۲۰ بهمن تا ۲۰ اردیبهشت انجام می‌شود که به دلیل شرایط کرونا از ۲۰ بهمن شروع نشده و از حدود دو هفته دیگر مصاحبه‌ها شروع می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد در مرحله دوم به دلیل ایرادات روانشناسی رد می‌شوند، برخی دیگر از افراد به دلیل اینکه ما شک می‌کنیم شاید در مرحله تست زنی تقلب کرده باشند یا اصلاً تست زن‌های خوبی هستند و علم کافی را ندارند رد می‌شوند برای همین است که می‌گوئیم آزمون یک مرحله‌ای (آزمون تستی) ناعادلانه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم در خرداد ماه بتوانیم نتایج نهایی آزمون‌ها را اعلام کنیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای مشاور خانواده شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲ هزار نفر به مرحله دوم رفته‌اند. در نهایت حدود ۱۶ هزار نفر داوطلب برای آزمون‌های کانون داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ان شاء الله در تابستان سال آینده هم آزمون وکالت و هم آزمون کارشناسی برگزار خواهد شد مگر کرونا مانع آن شود؛ هنوز تصمیم قطعی برای مشاوران خانواده گرفته نشده است.

در حال تکمیل…

کد خبر 5163910 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون وکالت حقوق شهروندی شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا متروی تهران محسن حاجی میرزایی هوای سالم هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علی اصغر مونسان قوه قضاییه بازنشستگان هفته درختکاری کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه رئیس مرکز وکلا خدمات معاضدتی بهادری جهرمی کانون وکلا یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعال بودن ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز، از مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین سال جدید خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ فروردین در حاشیه بازدید از خدمات جامع سلامت شیراز با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان و مسافران نوروزی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت فارس در نوروز ۱۴۰۳، گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: حضور فعال پزشکان و دیگر کارکنان حوزه بهداشت، موجب حفظ امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت، در ایام تعطیلات می‌شود و در همین راستا، این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین تداوم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد با مشارکت هم استانی‌ها و مسافران در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان