Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، گفت: نیروی دریایی راهبردی نقش پررنگ و موثری در اقتدار ملی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر  دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم ششمین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آجا برگزار شد، گفت: امروز قدرت‌های بزرگ دریافته‌اند که عرصه دریا‌ها به ویژه آب‌های آزاد و آبراه‌های بین‌المللی متصل به نقاط سوق‌الجیشی از ظرفیت‌های بالا و هزینه‌های کمتر در روند پیگیری اهداف راهبردی برخوردارند و پی برده اند که شرایط رقابت در این زمینه، می‌تواند پایداری قدرت منطقه‌ای و جهانی را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توانمندی و اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی به ویژه در خلیج عدن برای جهان اثبات شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تمدن دریایی یعنی دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان باشد، تصریح کرد: ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگان قدرتمند و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید بتوانیم از ظرفیت‌های ساحلی کشور برای پیشرفت اقتصادی بهره ببریم و زندگی خود را به دریا پیوند بزنیم.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از کاربرد‌های دیپلماسی فعال دفاعی، افزایش توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ‌های احتمالی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین شکل در این سال‌ها به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: از مهمترین عوامل بازدارندگی دفاعی، قدرت و توان دریایی است و این اقتدار با خودکفایی در عرصه‌ی بین المللی و به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی در پایان با اشاره به ایجاد امنیت خطوط دریایی توسط نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه پرورش نیروی انسانی کارآمد و به کارگیری تجهیزات و تسلیحات مناسب انجام داده و توانسته است که همواره در برقراری امنیت خطوط مواصلات دریایی خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقشی فعال و موثر داشته باشد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر دریادار سیاری دریادار سیاری امیر سیاری سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار داشت: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می کند.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: این روند اینگونه است که دولت های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می خواهند.

کد خبر 845184 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهرام ایرانی- فرمانده نیروی دریایی دفاع - رژه اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • «وعده صادق» دستاوردهای تاریخی دارد
  • واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر