Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:53:10 GMT

کشف احتکار از 2 واحد صنعتی در ابهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۹۱۱

کشف احتکار از 2 واحد صنعتی در ابهر

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با محتکران بازرسی از بازار تشدید شده و به جدیت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بازرسی از اصناف به صورت دو شیفته در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمبود کالا در استان وجود ندارد، از همین رو اجازه نخواهیم داد که برخی از سودجویان یا محتکران با تخلف مردم را در دسترسی به کالاها دچار مشکل سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طرح نظارتی امسال بازرس سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید بعمل می‌آوردند تا در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد کنند.

فغفوری خاطرنشان کرد: در این طرح، رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در ادامه از پلمب یک واحد تولیدی قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ در شهرستان ابهر بدلیل تقلب خبر داد و افزود: این واحد تولیدی اقدام به فروش مرغ منجمد به نام مرغ گرم می‌کرد که طی بازرسی‌های صورت گرفته کشف و پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه 100 کیلوگرم مرغ ران و 60 کیلوگرم اسکلت مرغ از این واحد کشف و ضبط شد، اضافه کرد: طی گشت مشترک بازرسان به همراه نماینده تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، دادستانی و فرمانداری از این واحد ، تخلف کشف و رای در محل صادر و واحد پلمب شد که ارزش ریالی تخلف کشف شده در این واحد تولیدی بالغ بر 306 میلیون ریال است.

فغفوری همچنین از کشف احتکار در ابهر نیز خبر داد و گفت: پرونده این واحدهای صنفی بدلیل احتکار کالاهای اساسی و مرغ به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی افزود: بازرسان طی بازرسی از صنوف شهرستان ابهر با برنج و روغن احتکار شده در یک فروشگاه مواجه شدند که پرونده تخلف آن را تشکیل دادند که ارزش ریالی این پرونده بالغ بر 118 میلیون ریال است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای متخلف اقدام به احتکار مرغ گرم به میزان 340 کیلوگرم کرده بود که توسط بازرسین شناسایی و برخورد شد که ارزش ریالی این پرونده بالغ بر 66 میلیون ریال است.

فغفوری همچنین از کشف قاچاق در خدابنده نیز خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون 20 مورد بازرسی در حوزه قاچاق در خدابنده توسط بازرسین صورت گرفته است و طی بازرسی‌های صورت گرفته سیگار و تنباکو کشف و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا 2 میلیون نخ سیگار و 360 گرم تنباکو کشف شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی اقلام کشف شده به میزان یک میلیارد و 579 میلیون و 700 هزار ریال گزارش شده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان برنج صنعت تجارت رئیس سازمان صمت استان زنجان ارزش ریالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک