Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@20:06:27 GMT

بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۹۱۵

بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کلیه جرایم دیر کرد امانت کتاب ها در صورت عودت کتاب از مورخ ۱۶ لغایت ۲۰ اسفند ماه سال جاری مورد بخشودگی واقع می شود.

او افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می شود که در این دوره، این جرایم مورد بخشودگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدبیگی خاطر نشان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد.

او از همه اعضای کتابخانه های عمومی در سراسر استان خواست تا با عودت به موقع کتاب ها امکان استفاده عموم مردم عزیز از کتاب ها را فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب های بدون تاخیر به کتابخانه نیز خبر داد و گفت: در سامانه  مدیریت کتابخانه های عمومی کشور که تحت عنوان «سامان» است، بسیاری از خدمات کتابخانه ها به صورت آنلاین انجام می شود که از آن جمله می توان به امکان جستجوی کتاب، در خواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.

محمدبیگی اضافه کرد: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

استان قزوین هم اکنون دارای ۵۹باب کتابخانه عمومی در ۶شهرستان استان قزوین است.

48

کد خبر 1493388

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کتابخانه های عمومی کتابخانه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ظهر یکشنبه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با «حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی» مدیرکل این مجموعه دیدار کرد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در استان گیلان، یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های آن را ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای تبیین مساله مهدویت در بین جوانان و نوجوانان و نیز بانوان عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه امروز در استان گیلان ۸۶ باب کتابخانه عمومی رسالت مهم آگاهی بخشی به مردم را به انجام می‌رسانند، به فضای ناکافی این مجموعه در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت علیرغم وجود مردم کتابخوان و اهل مطالعه که از دیرباز به آن شهره هستند هم اکنون از کمبود فضای مطالعاتی رنج می‌برد.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی رشت که عملیات احداث و تکمیل آن از سال‌های گذشته در گیلان آغاز شده هم اکنون با پیشرفتی بالغ بر ۹۱ درصد در انتظار بهره برداری کامل است و در صورت بهره برداری کامل می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای مردم باشد.

تقوی همچنین با دعوت از مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برای بازدید از این مجموعه بر ضرورت همکاری بیشتر کتابخانه های با آن مجموعه تاکید و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در این زمینه را بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

نهاد کتابخانه های عمومی مجموعه‌ای پویا و کم نظیر است

«حجت الاسلام محمد علی نجفی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار نهاد کتابخانه های عمومی را مجموعه‌ای پویا و کم نظیر توصیف کرد که در کنار توسعه فیزیکی کتابخانه ها به دنبال توسعه فرهنگی نیز می‌باشد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی به مقوله بازاریابی پیام در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: بازاریابی کتاب در حوزه کتابخانه ها و تلاش برای معرفی آثار فاخر ادبی در موضوعات مختلف می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد و اثرات مثبت و سازنده‌ای را به همراه بیاورد.

وی تشکیل حلقه‌های کتابخوانی و تعریف فعالیت‌های مشترک در زمینه کتاب را از دیگر محورهای توسعه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و از آمادگی خود برای همکاری‌های بیشتر با مجموعه کتابخانه های عمومی خبر داد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی دارد تا به صورت ویژه از ظرفیت دانش آموزان مدرسه صدرا در بحث خوانش کتاب استفاده کنیم، گفت: اداره کل کتابخانه ها هم می‌تواند با کمک مجموعه‌های خوانش کتاب یک حلقه میانی بین مردم و خود را در جهت ترویج کتابخوانی تشکیل دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش آموزان، مادران خانه دار و گروه‌های هدف را از دیگر موضوعاتی دانست که با کمک دستگاه‌های مختلف می‌توان برای آن برنامه ریزی منسجم و سازنده‌ای داشت.

کد خبر 6077742

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر