Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@22:22:20 GMT

امسال میهمان عید نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۹۱۷

امسال میهمان عید نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست ستاد استانی بیماری کرونا که در استانداری قزوین برگزار شد؛ ضمن قدردانی از تلاش ها برای کنترل و مدیریت بیماری گفت: ویروس نه زمان می شناسد و نه مکان. فقط همراهی و مراقبت ما می تواند این بیماری را مهار کند و کنترل بیماری مستلزم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: یک ماه پیش آمار مرگ و میر نگران کننده بود و همه مراقبت کردیم و در بیمارستان ها مراقبت ها بسیار خوب انجام شد و جواب گرفتیم و باید این وضع را حفظ کنیم تا درگیر شرایط بحرانی تر نشویم.

رئیس ستاد استانی بیماری کرونا به عملکرد مطلوب در آبیک اشاره کرد و گفت: در شهرستان آبیک بیماری خوب مدیریت شد و هرجا خوب عمل کردیم، شرایط و وضعیت تغییر کرد و نکته مهم عمل دقیق به دستورالعمل ها است.

استاندار قزوین نیز بازار شب عید و افزایش مسافرت ها را تهدیدی جدی برای استان دانست و افزود: نگرانی ما درخصوص مسافرت ها و عید است و با کمی بهبود وضعیت، احساس می کنیم همه چیز عادی شده است و مسافرت ها و دور همی ها و بازدید ها را شروع می کنیم.

جمالی پور ادامه داد: برنامه ریزی گسترده و مدیریت شده با رویکرد کاهش اجتماعات در همه جا باید صورت گیرد و رنگ بندی ها را نباید به صورت ساده انگاری به مردم اعلام کنیم. محدودیت های ایام عید باید با جدیت اعمال شود، تردد های بین شهری نباید خارج از عرف و برنامه  باشد. امسال هم مثل سال پیش هیچگونه برنامه ای برای پذیرش میهمان و توریست نداریم و ما در استان با شرایط خودمان تصمیم می گیریم و مراقبت می کنیم.

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با اشاره به افزایش موارد مثبت بستری هشدار داد: بازار شب عید و مسافرت ها نگران کننده است.

دبیر ستاد استانی بیماری کرونا افزود: تمهیدات لازم برای بخش های بستری در استان فراهم است و این در حالی است که شرایط تخت های کووید با تخت های معمولی متفاوت است.

نامدار ادامه داد: نمونه های جهش یافته در استان های همجوار دیده شده است و  واقع شدن استان در مسیر عبور استان های دیگر، یک تهدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان سخنان خود به آمار بیماران شناسایی شده کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: روزانه یک هزار و ۲۰۰تا یک هزار و ۵۰۰تست گرفته می شود و بانوان خانه دار بیشترین مبتلایان را تشکیل می دهند و همچنین شرکت در میهمانی های بالای ۱۰نفر و حضور در بازار ده برابر رشد داشته است.

48

کد خبر 1493394

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مسافرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

طاهر درودی گفت:تقریباً معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از هزار و ۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ نفر زیر ۱۸ سال، ۹ هزار و ۴۸۹ نفر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

درودی درخصوص داروهای مورد نیاز خاطر نشان کرد: زائران می بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشد. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی مشخص شد | سندرم DRESS چیست و ترانه چه شرایطی را تجربه کرده است؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان