Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «وهب مختاران» روز یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، اظهار داشت: چنانچه مهارت آموزی جدی گرفته شود فرد به جای فعالیت غیرقانونی و تلاش برای وارد کردن کالای قاچاق، نسبت به راه اندازی کارگاه و شغلی متناسب به حرفه آموزش دیده اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حمایت از بخش آموزش را نقطه قوت فنی و حرفه ای دانست و افزود: توسعه ای پایدار است که در آن آموزش پایه ای رعایت شود چرا که با وجود پیشرفت بسیاری از کشورها در حوزه های مالی و تکنولوژی، هنوز جای در میان کشورهای توسعه یافته ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یکی از مشکلات کنونی جامعه را بی توجهی به آموزش های مهارتی عنوان و تصریح کرد: حمایت نکردن از افراد دارای مهارت منجر به بیکاری افراد می شود و برهمین اساس هزینه تولید نیز به علت نبود نیروهای ماهر افزایش خواهد یافت.

مختاران ادامه داد: سیاست اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ارائه آموزش های منجر به ایجاد اشتغال است و در حال حاضر به  ۱۶ گروه هدف از جمله سربازان، دانشجویان و زندانیان از طریق این سازمان آموزش های لازم ارائه می شود.

مختاران افزود: علاوه بر این اگر نهادی نیاز به آموزش داشته باشد در قالب تفاهم نامه و قرارداد همکاری ۲ و سه جانبه از ظرفیت مراکز آموزشی دولتی و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد نیز برای تحقق این مهم استفاده می شود.

وی اضافه کرد: حضور کارآفرینان در فنی و حرفه ای و انجام فرایند تولید، خرید و فروش همچنین حضور کارآموزان فنی و حرفه ای در کارگاه های تولیدی اتفاق مبارکی است که به آن آموزش مدیریت کار واقعی می گویند و این امر باعث کاربردی شدن آموزش ها و خلق فرصت شغلی شده است.

وی گفت: مشاوره قبل از شروع آموزش و هدایت آموزشی کاراموزان یکی از اولویت های فنی حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی است همچنین بعد از پایان دوره آموزشی و دریافت مدرک، رهگیری اشتغال صورت می گیرد تا وضعیت اشتغال فرد مشخص شود.

به گزارش ایرنا، با انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز و آموزش فنی و حرفه ای همدان، برخی از کالاهای مکشوفه قاچاق موجود در انبار اموال تملیکی استان در کارگاه های فنی و حرفه­‌ای استفاده می شود.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان دراین خصوص گفت که مهمترین هدف این تفاهم نامه، تعامل، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای فعالیت‌­های نظام یافته در زمینه ­های مورد توافق با بهره ­گیری متقابل از ظرفیت‌­ها و توانمندی‌­های موجود طرفین در راستای تحقق اهداف تفاهم­ نامه است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان اشتغال زایی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان اشتغال زایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان اشتغال زایی مهارت اموزی اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای قاچاق کالا تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود