Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:14:28 GMT

اما و اگرهای کاشت درخت در شهرهای خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۰۳۵

اما و اگرهای کاشت درخت در شهرهای خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر بخش زارعت و باغی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بسیاری از درخت هایی که برای ایجاد فضای سبز در شهرهای این استان کاشته می شود، مناسب اقلیم منطقه نیست.

دکتر علی دادار در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هر منطقه‌ای درخت ویژه خود را طلب می‌کند، به طوریکه در مناطقی با خاک آهکی درخت‌های سوزنی، در مناطقی با خاک حاصلخیز درخت‌های پهن برگ و در مناطق کم آب درخت‌هایی همچون ارار، سنجد و توت باید کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه در بسیاری از کوچه و خیابان‌های شهر بجنورد درختان کاج افغانی کاشته شده است و این در حالی است که کاشت این نوع از درختان برای این شهر مناسب نیست، ادامه داد: برگ‌های این نوع از درخت‌ها در زمستان نمی‌ریزند و این امر سبب می‌شود تا نور خورشید از برگ‌های این درخت‌ها عبور نکرده و به سطح خیابان و معابر نرسد در نتیجه یخ و برف‌های ریخته شده دیرتر آب شوند.

دادار با اشاره به اینکه در مناطق شهری باید درختانی با برگ‌های ریز غرس شود، تاکید کرد: مناسبترین درختانی که باید در مناطق شهری غرس شود درختانی همچون سنجد و توت است.

این استاد دانشگاه که دارای دکترای باغبانی است، گفت: در مناطق کم آب نیز کاشت درختانی همچون ارار که درختی کم آب طلب است، مناسب است.

به گفته وی درختی مانند توت های اصلاح شده برای شهر بجنورد مناسب است چراکه در فصل تابستان دارای برگ های پهنی است که موجب خنکی معابر می شود و از سوی دیگر در زمستان نیز برگ های آن می ریزد و سبب می شود تا خیابان به هنگام ریزش برف، یخبندان نداشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن کشت درختی مانند عناب نیز برای استان مناسب است چرا که هم میوه می دهد، هم ریزش شاخه ندارد و از سوی دیگر ساقه این درخت به شکل زیگ زاگ بوده و به درخت زیبایی می بخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی غرس درخت خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!

سرقت دوربین آیفون های خانه ها  شیوه جدید دزدی در مناطق شمالی تهران شده است. قیمت دوربین های آیفون خانه ها  به ۸۰۰ تا ۳ میلیون تومان رسیده است، به همین خاطر از چشم سارقان منازل دور نمانده است.

یکی از مخاطبان تصاویری از این سارقان برای ما ارسال کرده است. در این تصاویر سارقان شب گذشته به چند خانه در یک محله دستبرد زدند و دستگیر هم نشدند. سارقان حرفه ای تر شدند با خودروهای بدون پلاک دست به دزدی می زنند که شناسایی آنها سخت شود.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی