Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:10:47 GMT

صرف بالغ بر ۷۳ میلیارد عوارض برای آبادی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۲۰۸

صرف بالغ بر ۷۳ میلیارد عوارض برای آبادی لرستان

ملکشاهی گفت: ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عوارض ارزش افزوده برای آبادانی و عمران استان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «هادی ملکشاهی» امروز(17 اسفند) در سخنانی با بیان اینکه عوارض ارزش افزوده مصداق عدالت مالیاتی است، اظهار داشت: تعامل و همکاری با شهرداری‌ها به منظور عمران و آبادانی همواره از اولویت‌های سیاست‌گذاری‌ امور مالیاتی لرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری‌های لرستان از محل پرداخت عوارض ارزش افزوده از سوی شهروندان تامین می‌شود که به همین منظور این مبالغ نیز به عمران و آبادانی استان تخصیص داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۷۳میلیارد تومان از محل عوارض در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان خاطرنشان کرد: جایگاه قانون مالیات بر ارزش افزوده، در آبادانی شهر محسوس است.

 

وی بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که در آن باری بر دوش تولید کننده گذاشته نمی‌شود و مصرف­ کنندگان با توجه به‌ میزان مصرف خود، مالیات پرداخت می ­ کنند.

 

ملکشاهی اظهار کرد: حدود یک سوم عوارض ارزش افزوده در استان برای عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم هزینه می‌شود که این مهم باعث توسعه متوازن می‌شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مالیات و عوارض آبادانی توسعه عوارض ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه‌هایی چون شهرداری و دهیاری امروز باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ارزش‌افزوده تولید و ثروت معطوف کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه تولید ثروت موفق عمل کنیم، حتماً باید مبنایی در این زمینه در درازمدت داشته باشیم.

وی از افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان خبر داد و با اشاره به اینکه این افزایش در طول ۲.۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، افزود: برای اینکه بتوانیم این مهم را تداوم بخشیم، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را با توجه به درآمدهای پایداری که در این مجموعه وجود دارد، انجام دهیم.

استاندار زنجان از شوراها به عنوان ابتدایی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی یاد کرد و با بیان اینکه رویکرد امروز مسؤولان باید خدمت‌گزاری به مردم باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشته سال‌ها از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز شاهد به بلوغ رسیدن این نهاد مردمی و عملکرد موفق آن نسبت به ادوار گذشته هستیم.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید از زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات خوبی در شهرها و روستاها به واسطه این نهاد مردمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد مردمی توانسته است طی ۲.۵ سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان، لحاظ شدن ارزش‌افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سرجمع مالیاتی است، ادامه داد: سال گذشته در همین راستا ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این رقم در سال‌های آینده با بودجه عمرانی برابری کرده و به رقم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه، نام‌گذاری شعار سال را همانند سال‌های گذشته بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که استان در اولویت کارهای خود قرار داده، موضوع نظام خوشه روستاها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا بتواند با همراهی دستگاه‌ها آن را محقق کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه موضوعاتی چون بهره‌وری آب در روستاها، حرکت روستاها به سمت مولد شدن، لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و … جزو اولویت‌های استان بوده و دولت برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علاوه بر همه این موارد، تلاش داریم تا مردم استان به ویژه شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6088503

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟