Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار مرکزی گفت: خانه ریاضی حدود دو سال گذشته مصوب شده و دلایل اینکه چرا هنوز فعالیت خود را شروع نکرده است باید مشخص شود و قطعا دبیرخانه باید مطالب مصوب شده در جلسات را که کار کارشناسی روی آنها انجام شده را پیگیری کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ارتقاء رتبه استان مرکزی در کسب رتبه‌های برتر کنکور از رتبه 13 به رتبه 11 اظهار داشت: این پیشرفت قابل تقدیر و حاصل زحمات اولیا، معلمان و دانش‌آموزان پرتلاش است که موجب دو پله صعود استان مرکزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه ریاضی حدود دو سال گذشته مصوب شده و دلایل اینکه چرا هنوز فعالیت خود را شروع نکرده است باید مشخص شود و قطعا دبیرخانه باید مطالب مصوب شده در جلسات را که کار کارشناسی روی آنها انجام شده را پیگیری کند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه ریاضی باید با قدرت دنبال شود و در کنار آن علاوه بر رشته علوم تجربی و علوم انسانی، رشته ریاضی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد چراکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و حمایت از رشته ریاضی می‌تواند در قالب راه‌اندازی خانه ریاضی و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی باشد.

آقازاده با اشاره به زحمات و خدمات شورای آموزش و پرورش در سال 1399 گفت: شورای آموزش و پرورش به منزله یک مجموعه خدمتگزار فعالیت‌های خوبی در ابعاد مختلف همچون حوزه عمرانی شده و با حضور خیران و همچنین تامین اعتبارات ملی و استانی بهره برداری از طرح‌های نیمه‌تمام انجام شده است.

2.5 درصد ‌متقاضیان مسکن فرهنگیان در پروژه مسکن خوزستان مشارکت کردندتوپ مشکلات مسکن فرهنگیان خراسان جنوبی بین ادارات پاسکاری می‌شودتسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت مسکن فرهنگیان در استان گلستان پرداخت می‌شود

وی عنوان کرد: از میان 607 نفر فرهنگی ثبت‌نام کننده برای استفاده از مسکن فرهنگیان 331 نفر در خود شهرستان اراک و سایر افراد در شهرستان‌های دیگر استان مرکزی سکونت گزیدند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در احداث مسکن در شهرستان اراک با محدودیت مواجه هستیم بخشی از مسکن مورد نیاز فرهنگیان در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران تامین می‌شود.

آقازاده افزود: احتمالا طی یک هفته آینده کار آماده‌سازی و انعقاد قرارداد ساخت 6 هزار مسکن انجام می‌شود که می‌توان بخشی از آن را به مسکن فرهنگیان اختصاص داد که درباره جزئیات تامین مسکن فرهنگیان در شورای مسکن استان صحبت می‌کنیم و بر اساس اولویت‌ها و امتیاز معلمان مسکن فرهنگیان در نقاط مختلف توزیع می‌شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این جلسه از فاطمه محمدی دانش‌آموز دلیجانی که در کنکور سراسری در رشته انسانی موفق به کسب رتبه تک رقمی شده بود تجلیل شد.

انتهای پیام/712/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسکن فرهنگیان استان مرکزی خانه ریاضی مصوب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح رتبه نانوایی‌ها در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: طرح رتبه نانوایی‌ها آماده است و باید هر چه زودتر در استان اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی اظهار داشت: طرح رتبه نانوایی‌ها آماده است و باید هر چه زودتر در استان اجرایی شود، بهترین ناظر در خدمات عمومی مردم هستند و اگر نظارت بر عهده مردم که خدمت گیرند هم هستند نیز واگذار شود نتیجه مطلوب‌تری در پی خواهد داشت. 

وی افزود: کارگروه آرد و نان باید از کیفیت به شدت حمایت کند، کیفیت از نظر ما نان کامل است و باید با حداکثر تمام از کیفیت حمایت شود، هر اقدامی انجام شود تا پیشتازی و پیشرویی استان از دست نرود و این طرح در کشور با قوت اجرا شود. ظرف یک هفته آینده جلسه با سازمان حمایت برگزار شود و ذی نفعان حضور داشته باشند تا پیشنهادات نهایی شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: تقاضا برای نان حجیم کامل در استان زیاد است بنابراین حتما یک الی دو محل طبخ و عرضه نان باگت کامل پیش‌بینی شود. نان بدون لیبل و شناسنامه نباید در هیچ فروشگاه و سوپر مارکتی وجود داشته باشد.

استان مرکزی، رتبه نخست کشوری در  اجرای طرح هوشمند سازی نانوایی‌ها

علی صفری، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: سال گذشته ده جلسه کارگروه آرد و نان تشکیل و 49 جلسه کارگروه رصد و‌ پایش برگزار شد، حدود 150مصوبه در کارگروه استان و‌جود داشت که بالای 90 درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: سال گذشته رتبه نخست کشوری در بحث اجرای طرح هوشمند سازی نانوایی‌ها به استان مرکزی اختصاص یافت. ساماندهی دهی صنوف آردبر سال گذشته انجام شد و این امر ادامه دارد، بیش از 700 متخلف در حوزه واحد‌های آردبر  توسط صمت شناسایی شدند و‌ سال گذشته بیش از هزار تن صرفه جویی در آرد وجود داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و 582 نانوایی در سطح استان وجود دارد که سال گذشته 17 هزار و 836 مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان انجام شده و سه هزار و 461 پرونده به تعزیرات ارسال شده است،  درصد تشکیل پرونده و تخلف یابی نسبت به عملیات بازرسی 19 درصد است و  متوسط بازرسی از نانواییان 11 مورد بوده است. 

صفری عنوان کرد: شهرستان تفرش و دلیجان از لحاظ تخلف یابی ضعیف، شهرستان محلات آشتیان متوسط و تخلف یابی باقی شهرستان‌ها بالای 15 درصد بوده است. جمع تخلفات بهمن ماه سال گذشته 410 مورد است که 482 پرونده به تعزیرات ارسال شده است، در اسفندماه سال گذشته 321 مورد تخلف وجود داشته که 106 مورد به تعزیرات ارجاع شده است.

خریداری 256 هزار تن گندم در استان مرکزی

غلامرضا ملکی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در این نشست با تبریک روز ملی گندم، آرد و نان اظهار داشت: 31 فرودین ماه به عنوان روز ملی آرد و نام ثبت شد، مهم‌ترین وظیفه غله تامین گندم مورد نیاز مردم است که یک پروسه سنگینی است و سال گذشته 10 ونیم میلیون تن گندم در سطح کشور خریداری شد که استان مرکزی 256 هزار تن گندم خریداری شد که سه هزار و 840 میلیارد ریال بابت آن پرداخت شده است، 24 هزار کشاورز گندم تحویل دادند، 57 هزار سند خرید گندم در سیلوها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید گندم امسال 17 هزار و 500 تعیین شده است، افزود: سال گذشته تعداد بازرسی از مراکز خرید گندم 60 فقره، 402 نمونه گیری و 4هزار و 20 مورد آزمایش شده است، در دو سال گذشته بیش از 190 درصد رشد خرید در استان وجود داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تصریح کرد: سال گذشته 250 هزار تن گندم خریداری شد که 100 هزار تن از طریق حمل ونقل ریلی و جاده‌ای به استان‌های دیگر ارسال می‌شود. مصرف آرد استان 170 هزار تن در سال است که 150 تن آرد  برای آن برای تولید نان و مابقی برای صنف و صنعت است، تامین مصرف صنف و نان شناور است.

ملکی با بیان اینکه در حال آماده شدن برای وادات گندم از خوزستان هستیم، گفت: 1600 نانوایی در سطح استان وجود دارد، 12 کارخانه  آرد  در استان مرکزی وجود دارد که 11 کارخانه فعال است و ظرفیت تولید آرد استان 65 هزار تن است.

وی ادامه داد: رتبه بندی سیلوها در استان اجرا شده و هم اکنون در سطح کشور به عنوان الگو استفاده می‌شود که در بحث نان کامل همین برنامه وجود دارد. سال گذشته 67 نانوایی در استان نان کامل ارائه می‌کردند که امسال به حدود 100 نانوایی در استان رسیده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • افراد بومی در اولویت واگذاری زمین
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • عرضه نان باکیفیت اولویت اول استان مرکزی باشد
  • اجرای طرح رتبه نانوایی‌ها در استان مرکزی