Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ۱۵ نفر از مدیران فعال و رابطان کانون های مساجد استان در طرح ملی ایران قوی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های مساجد استان که امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: کسانی که در عرصه مسجد خدمت کنند، جایگاه خاص و ویژه ای در قیامت دارند و ان شاالله بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های مساجد قرار داریم و دوست داشتیم برنامه ۱۸ اسفند وسیع تر برگزار شود ولی شرایط مطلوب نیست به همین دلیل بعد از جمع بندی و بررسی ابعاد، این مراسم با حضور کانون هایی که در طرح ملی ایران قوی امتیاز بالایی دارند برگزار شد تا ضمن تبادل نظر، تقدیر هم از این کانون ها داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی عنوان کرد: از هفته دفاع مقدس تا ۲۶ بهمن ماه امسال طرح ملی ایران قوی برگزار شد و کانون های مساجد می توانستند در این عرصه رقابت کنند و  حضوری موثر داشته باشند.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: طرح ملی ایران قوی در ادامه طرح فهما انجام شد و نگاه ما در مجموعه مساجد استان همگام با کشور است تا بتوان بستری فراهم کرد کانون ها در فضای مجازی عملکرد خود را به تصویر بکشند و این امر سبب شد تفاوت بین کانون های فعال و غیرفعال مشخص شود.

 

وی توضیح داد: طرح ملی ایران قوی در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی و در قالب سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری برگزار شد و این طرح دارای ۱۲ رواق بوده که ۴۸ برنامه در این رواق ها تعریف شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در این طرح ملی از استان قزوین پنج کانون به مرحله اول داوری راه یافته است که امیدواریم در مراحل بعدی کانون های ما موفق شوند و باید توجه داشت دیگر حمایت ها سنتی نیست و بر اساس این طرح ملی، حمایت از کانون ها صورت می گیرد.

 

وی تأکید کرد: کانون های مساجد محل هم افزایی است و باید تلاش شود فعالیت ها بر محور مسجد باشد و بر مدار مسجد حرکت شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به ثبت فعالیت کانون ها در سامانه بچه های مسجد خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار برنامه در بحث سه شنبه های تکریم داشتیم و یک هزار و ۵۳۶ برنامه هم در شنبه های کتاب در سامانه بچه های مسجد ثبت شد.

 

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مساجد یادآور شد: از بستر مسجد می توانیم آموزش، اشتغال و تربیت را داشته باشیم و نقش کانون ها هم در راستای تربیت است و ان شاالله کانون ها در این مسیر قدم بردارند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی تجلیل از کانون های فرهنگی هنری مساجد 18 اسفند طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد مساجد استان استان قزوین برگزار شد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه انجمن گروه‌های سرود بچه‌های مسجد استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جز برنامه‌های کانون‌های مساجد بوده و رویکرد کانون مساجد طی امسال افزایش سرودهای تولیدی است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشور در سال گذشته موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود شد و زمینه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد گفت: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده‌ان د و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

آمون با بیان اینکه حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است، ادامه داد: تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ نفر و ۳۰۰ نفر در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد.

کد خبر 6085635

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب