Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:42:08 GMT

جامعه امروزی نیاز به هنر مقدس دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۳۹۶

جامعه امروزی نیاز به هنر مقدس دارد

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل با اشاره به موضوع هنر مقدس اظهارکرد: هنر وقتی مقدس تلقی می‌شود که صورت آن هنر نیز دارای صورت و فرم مقدس باشد.

وی با بیان اینکه هنر مقدس مبتنی بر دانش و شناخت صورت هنر است، افزود: ما معتقد به خدا هستیم و نمی‌توانیم با تکیه بر نشانه‌شناسی هنر را رشد دهیم، بلکه هنری مقدس و قابل رشد است که مبتنی بر رموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی با بیان اینکه یکی از رموزی که در هنر مقدس از آن استفاده می‌شود، رمز نقطه و دایره است، ادامه داد: هنرمند باید به اندازه کاری که انجام می‌دهد رموز را بیاموزد و در کارهای هنری خود لحاظ کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: یکی از شرایط بنیادین خوشبختی انسان دانستن این معنا است که هر چه انجام می‌دهیم معنایی ابدی و جاوید دارد.

دکتر عزیز حبیبی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های هنری اثرات بسیار ماندگاری دارند که بسیاری از فعالیت‌های روزمره آن اثربخشی را ندارند، گفت: در بحث هنر اطلاعاتی که یک تصویر منتقل می‌کند، هزاران برابر موثرتر از اثرات یک جمله است.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، اظهارکرد: برغم تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه، در سال جاری حدود یک هزار و ۲۰۰ برنامه به صورت مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حبیبی با بیان اینکه مکتب ما با مکتب شهادت عجین شده است، گفت: حضرت زینب بزرگترین کار هنری عالم را انجام داد و با بیانات هنرمندانه، ماهرانه و عالمانه حقانیت کربلا را معرفی کرد.

او افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی امسال به عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه کشوری انتخاب شد.

در ادامه از منتخبان پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی حوزه علميه سینما اردبیل انتشارات ققنوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی حوزه علميه سینما دانشگاه محقق اردبیلی حوزه علميه سینما اردبیل انتشارات ققنوس اخبار کنکور دانشگاه محقق اردبیلی هنر مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی