Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:07:18 GMT

فرهنگ حفظ و ترویج منابع طبیعی در ایلام افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۴۵۳

فرهنگ حفظ و ترویج منابع طبیعی در ایلام افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا احمدی ظهر یکشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح‌های منابع طبیعی و کاشت نهال در شهر ایلام اظهار کرد: خوشبختانه به فرهنگ سازی رسانه‌های استان، فرهنگ حفظ و ترویج منابع طبیعی در ایلام افزایش یافته است.

وی گفت: امروزه در تمامی مناطق استان ایلام مردم استان به صورت خودجوش در حال کاشت نهال در عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها، مزارع، حاشیه‌ها جاده‌ها و…هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال به صورت رایگان در اختیار مردم برای کاشت در عرصه‌های مختلف ملی و منازل مسکونی قرار گرفته است.

احمدی عنوان کرد: برنامه زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی استان طی سال جاری اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: خوشبختانه با همکاری مردم را راستای حفظ جنگل‌ها و مراتع موجود و پوشش گیاهی، استان ایلام با کاشت نهال و جنگل کاری در سطحی‌معادل ۲۰ هزار هکتار رتبه‌ی اول کشور را از آن خود کرده است.

کد خبر 5163991

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی رضا احمدی جنگل کاری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک روز درختکاری انتخابات 1400 منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید نهال در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رحیمی نیا، روز دوشنبه با اشاره به اینکه امسال مصمم‌تر از سال اول در راستای تولید نهال از تمامی ظرفیت‌های منطقه استفاده می‌کنیم افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری، گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان آغاز شد.

وی، افزود: در سال اول ۹ نهالستان در جنوب کرمان فعال بود که در سال جاری این تعداد به ۱۵ نهالستان افزایش می‌یابد که عملیات گلدان گیری در برخی از این نهالستان‌ها آغاز شده است.

رحیمی نیا، با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۴ گونه نهال تولید و توزیع شد گفت: با تولید نهال سردسیری برای اولین بار، بالغ بر ۵۰ گونه نهال سردسیری و گرمسیری در ۱۵ نهالستان جنوب کرمان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات امور مراتع نیز میزان ۹۰۰ کیلو بذر جمع آوری شده است تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تولید نهال در کیسه گلدانی اداره کل منابع طبیعی در تمام طول سال نهال توزیع و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه تعهد این اداره کل تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال دوم است افزود: در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است بنا داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه و مشارکت مردم این میزان نهال در راستای طرح مردمی تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، توسعه گیاهان دارویی در مراتع و جنگل‌ها، تولید و توسعه ذخیره گاه‌های انار شیطان، اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه جامع آبخیز، برنامه‌های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مجریان طرح‌های زراعت چوب را برخی از برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

کد خبر 6078876

دیگر خبرها

  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • زراعت چوب در استان سمنان ۳۹۰ درصد رشد داشته است
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی
  • تغییر و عقب افتادگی از بازار چوب/ جنگلداری سنتی شکست خورد؟
  • آخرین فرصت کاشت و خرید نهال گردو ژنوتیپ پالیز با قیمت ۷۰ هزار تومان
  • هیرکانی، زخمی از خنجرهای پیاپی