Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هر چه به انتخابات 1400 نزدیک تر می شویم بازار گمانه زنی ها و اعلام کاندیداهای احتمالی نیز داغ تر می شود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا؛ اصلاح طلبان طی روزهای اخیر چند کاندیدای دیگر برای انتخابات 1400 معرفی کردند. محسن رهامی و علی مطهری و مصطفی کواکبیان خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درهمین راستا آذر منصوری خبر داد که چهارمین جلسه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با حضور اعضای این نهاد برگزار شد و در ادامه تدوین ارکان هیت رئیسه این نهاد، اعضای پنج کمیته استان‌ها، کمیته سیاسی، کمیته پایش و داوری، کمیته راهبرد و برنامه‌ریزی و کمیته رسانه انتخاب شدند.
اما همزمان کارگزارانی ها هم کنگره خود را برگزار و در این کنگره پیش از گذشته نام محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد اصلی این حزب شنیده شد. البته این در حالی است که محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر سال 92 احراز صلاحیت نشده بود.

طرح نام بیش از 10 نفر از کاندیدا‌های احتمالی در کارگزاران
در همین باره محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره آخرین تصمیمات انتخاباتی حزب متبوعش گفت: هم اکنون شرایط بیش از 10 نفر از کاندیدا‌های احتمالی در حزب مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت بعضی از نامزد‌ها از جمله من و آقای جهانگیری به عنوان پتانسیل‌های اصلی حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مطرح شدیم که البته باید با هر دوی ما صحبت شود تا ببینیم قصد کاندیداتوری را داریم یا خیر.

حمایت اعتماد ملی از حسن خمینی
اسماعیل گرامی‌مقدم نیز درباره شائبه‌هایی که در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی مطرح می‌شود، گفت: به نظر من اگر سید حسن خمینی بیاید، حتماً می‌تواند موج عظیمی برانگیزد و جامعه را تکان دهد. بحث کاندیداتوری ایشان در میان است و اگر شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران چنین مطالبه‌ای از ایشان داشته باشد، شاید به بحث انتخابات ورود کند.

کواکبیان هم می‌آید
در نشست حزب مردم‌سالاری هم پس از تصویب رئوس مهم و محور‌های اساسی قطعنامه این کنگره و تصویب اولویت‌های برنامه سال 1400 اعضای کنگره به تفصیل در مورد مشارکت مشروط حزب مردم‌سالاری در انتخابات 1400 به بحث و بررسی پرداختند. در ابتدا در مورد انتخابات شورا‌ها بحث شد و قرار شد که استان‌ها با هماهنگی اصلاح‌طلبان همان استان لیست انتخاباتی پیشنهادی را پس از تصویب شورای مرکزی منتشر سازند. این حزب همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری پس از تبادل نظر فراوان مقرر کردکه حتما حزب مردم‌سالاری نامزد اختصاصی داشته باشد و به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان معرفی نماید و در ادامه اعضای مجمع عمومی کنگره نوزدهم با تصویب برخی پیشنهادات و شروط مطرح شده از کواکبیان وی را به عنوان نامزد اختصاصی حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست جمهوری 1400انتخاب کردند.

نهاد اجماع ساز موفق به ایفای نقش نشده است
وزیر دولت اصلاحات نیز هشدار داد: وارد مرحله‌ای از انتخابات ریاست جمهوری شده‌ایم که شبیه به 92 است و ما تکثر کاندیدا داریم و، چون نمی‌توان چهره شاخصی را بین این افراد شناسایی کرد.
علی صوفی گفت: امروز وارد مرحله‌ای از انتخابات ریاست جمهوری شده ایم که شبیه به 92 است و تکثر کاندیدا داریم و، چون نمی‌توان چهره شاخصی را بین این افراد شناسایی کرد موجب می‌شود، جبهه اصلاحات ایران یا نهاد اجماع ساز امروز موفق به ایفای نقش نشود. باید منتظر باشیم تا کاندیدا‌ها ثبت نام کنند و ببینیم کسانیکه امروز مدعی هستند، از ارزیابی‌های شورای نگهبان بیرون می‌آیند یا نه. حال اصلاح طلبان چند کاندیدا داشته باشند یا اصلا نداشته باشند همه این موارد تعیین کننده است.

اصلاح طلبان باید هزینه نارسایی دولت را بدهند
محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم اظهار داشت: اصلاح طلبان باید هزینه و پاسخ نارسایی دولت را بدهند، می دهند و عذرخواهی هم می کنند که نتوانستند آن طور که باید از آرای آنها حفاظت کنند.

علی مطهری مگر جزء احزاب است که اعلائم کاندیداتوری کرده است؟
غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حضور مستقل افراد در انتخابات 1400 گفت: یکی از آسی بها و اشکالات انتخابات در ایران این است که انتخابات در ایران با مسئله احزاب پیوند نخورده است. یعنی انتخابات ایران چه مجلس و چه ریاست جمهوری، پیوند عمیق با مسئله احزاب ندارد طبیعی است در چنین شرایطی افراد مختلف یعنی افراد غیر حزبی هم فعال می شوند و به عرصه انتخابات می آیند.
وی افزود: غیر از آقای مطهری افراد دیگری نیز بعضاً اعلام کردند و به نظر می رسد افراد دیگری که حزبی را نمایندگی نمی کنند اعلام آمادگی برای حضور در صحنه داشته باشند.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات1400 اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری حزب مردم سالاری اصلاح طلبان نهاد اجماع ساز انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج