Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@22:38:29 GMT

آغاز توزیع دولتی کاغذ از امروز

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۵۶۰

مدیرانتشارات نگاه گفت: حاشیه سود در صنعت نشر بسیار پایین آمده است؛ زیرا خدمات جانبی گران است و این صنعت کشش افزایش قیمت را ندارد.

علیرضا رئیس‌دانا، مدیر انتشارات نگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به وضعیت بازار کاغذ و تأثیری که بر صنعت نشر می‌گذارد،‌ گفت:‌ توقف توزیع کاغذ دولتی برای مدتی محدود و مراجعه ناشران به بازار آزاد موجب فرصت طلبی سودجویان و گرانی کاغذ شد،‌ اکنون نیز روزهای انتهایی سال است و انبارگردانی شرکت‌ها شروع شده و همین موجب شده است که کاغذ گران‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  مدتی در توزیع کاغذ دولتی وقفه افتاده بود که خوشبختانه از امروز روند توزیع آغاز شده است و کمبودی هم در کاغذ نداریم. بعد از تعطیلات نوروز نیز تاجاییکه اطلاع دارم توزیع کاغذ دولتی روند بهتری خواهد داشت. 

رئیس‌دانا تصریح کرد: امیدوارم دولت هرچه سریع‌تر ارز کاغذ سال 99 و 1400 را تخصیص دهد در غیر این صورت ناشران توان کارکردن با کاغذ بازار آزاد را ندارند. تازه ماجرا تنها کاغذ نیست،‌ کلیه کالاهای مورد نیاز ما گران شده است،‌ زینک،‌ مقوا و کاغذ گلاسه در چند ماه اخیر چند برابر شده‌اند اگر قرار باشد کاغذ یارانه‌ای هم قطع شود فاجعه به بار خواهد آمد.کتابی که اکنون قیمتش 100 هزار تومان است را باید 500 هزار تومان بفروشیم.

برچسب ها: کاغذ ، نشر ، صنعت نشر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NJc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کاغذ نشر صنعت نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا باقری اظهار کرد: با توجه به نتایج و بازخورد مناسب دریافت شده از اجرای مکانیزه کردن فرآیند آرایش تولید بازار برق، معاونت بازار برق قصد دارد در سال آتی این شیوه را در صدور صورتحساب‌های بازار برق نیز پیاده سازی کند.

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: در نتیجه پیاده سازی این روش، ضمن اجرای تمام مصوبات جاری هیأت تنظیم بازار برق، اطمینان کامل برای همه بازیگران بازار برق و نهادهای نظارتی از اجرای امن و بدون خطای تمامی فرآیندهای بازار برق در فضای رقابتی از ابتدا تا انتها حاصل می‌شود.

باقری از به روز شدن پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: با اصلاح روابط مالی صنعت برق، انتظار می‌رود پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌ها تا حد ممکن به روز شده و از انباشت بدهی‌های صنعت برق به تولید کنندگان برق جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در زمینه جلب مشارکت نیروگاههای صنایع نیز تلاش می‌شود تا با پیشنهاد مقررات مورد نیاز به وزارت نیرو و اخذ اطلاعات مولدهای مستقر در حوزه مشترکین و انعقاد قرارداد با نیروگاههای جدید صنایع، مشارکت بیشتر این گروه از نیروگاه‌ها برای تولید در ایام اوج بار سال ١٤٠٣ جلب شود.

بر اساس اعلام توانیر، باقری همچنین توسعه معاملات بورس از سطح یک مگاوات به بالا تا سطوح مشترکین خانگی و تجاری کوچک به واسطه شرکت‌های توزیع و خرده فروشان پس از اصلاح روابط مالی صنعت برق را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این معاونت برای سال جاری اعلام کرد.

کد خبر 6062778

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • کاربرد‌های متفاوت گیره کاغذ + فیلم