Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ، هفتاد و چهارمین نشست مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار و دیگر روسای ادارات برگزار شد.

در این نشست علیرضا اتابک  با تاکید بر اینکه   جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستان به صورت منظم  برگزار می‌شود، اظهار کرد:  متاسفانه 24 ساعت گذشته در استان همجوار گچساران۸۲بیمار مبتلا به کرونا  جهش یافته انگلیسی و سن این افراد در میانگین سنی این  30، 40 و 50,سال  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این حساسیت و دقت نظر باید به یک تعهد نظر برسیم که همه بسیج شویم در بازار ، مناطق گردشگری و غیره هر جا که دورهمی و تجمع است جلوگیری کنیم.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: این بیماری مرزهایی را نمی‌شناسند و باید کاری انجام بدهیم که این بیماری وارد دروازه شهر نشود.

 اتابک ادامه داد: اینجا ما نمی‌نشینم که سخنرانی کنیم و چرا که ما  مسوول هستیم و باید راهکار و گزارش کار ارائه دهیم.

 وی با بیان اینکه گچساران در شاهراه محور مواصلاتی قرار گرفته است، افزود: شهرستان گچساران بیشتر از همه در معرض خطر  و این  یک هشدار است.

 فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه  مبادی ورودی شهر باید کنترل شود، گفت: یک فرد آلوده‌ای  اگر وارد این شهرستان شود می‌تواند تا  ۲۵نفر را به این بیماری مبتلا کند.

اتابک ابراز کرد: در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم و  رفت و آمد و دید و بازدید زیاد است و ما باید این رفت و آمد‌ها را کنترل کنیم.

 وی با بیان اینکه مردم اگر عواقب ابتلا به این بیماری را بدانند همان افراد هم رعایت می‌کنند، عنوان کرد:  در جلسه گذشته اعلام کردیم که ماموریت‌های شرکت نفت به استان خوزستان و بالعکس ممنوع است و هیچ گونه  ترددی نباید صورت بگیرد و جلوی این موضوع باید گرفته شود.

 فرماندار گچساران اذعان کرد: هر کجا که بهداشت و درمان تشخیص بدهد که سلامت مردم به خطر می‌افتد  است نامه شدیدالحنی را بنویسید و ما به عنوان شورای تامین و شورای سلامت پشت این قضیه خواهیم بود.

اتابک ادامه داد: بهداشت و درمان این مصوبه را داشته باشد که با کسانی که تجمعات انتخاباتی را انجام می‌دهند با آنها برخورد صورت می گیرد چرا که سلامت مردم مهم است.

وی افزود: اگر کاندیدای بخواهد برای مردم قانون گذار باشد پس باید این مصوبه ستاد کرونا که  یک قانون است باید رعایت شود.

اتابک با بیان اینکه مصوبات گذشته به قوت خود باقی هستند، گفت: اعمال محدودیت و منع تردد همچنان همچنان پا برجاست و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

 فرماندار گچساران اظهار کرد: راه‌های منتهی به روستاهای گردشگری همچنان مسدود است و عملیات آسفالت محور کمربندی از فردا آغاز می‌شود.

اتابک  در ادامه خواستار گشت‌های مشترک ویژه به صورت مستمر در صبح و بعد از ظهر از بازار گچساران شد، گفت: گشت های ویژه هر روز صبح از جلوی فرمانداری کار  خود را شروع می‌کنند.

وی ادامه داد: گشت های مشترک اعم از صنعت، معدن، و تجارت، تعزیرات ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، شبکه بهداشت گشت های خود را را به صورت مستمر صبح و بعد از ظهر انجام می‌دهند.

 فرماندار گچساران افزود: همچنین گشت و مانور خودرویی با محوریت شبکه بهداشت، هلال احمر ، شهرداری، بسیج،  صنعت،  معدن و تجارت، تعزیرات، اتاق اصناف، نیروی انتظامی در مراکز پرتردد شهر در سطح شهر انجام دهند.

 اتابک با بیان اینکه این گشت‌ها تا 14 فروردین  سال آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: به دفاتر ثبت ازدواج تذکراتی داده می شود و در صورت تکرار این دفاتر پلمب خواهند شد.

وی در ادامه به  موضوع کاهش جریمه  خودرویی اشاره کرد و گفت:   خودروهایی که در ساعت منع تردد جریمه می‌شود این موضوع دست شهرستان نیست و  یک موضوع کشوری است. 

 فرماندار گچساران با بیان اینکه تمامی تمهیدات  و مصوبات زمانی اجرایی می‌شود که همگان عزم جدی داشته باشیم، اظهار کرد: کلیه کسانی که وارد شهرستان می شوند باید تست کرونا دهند.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین حداکثر 2 ساعت و در صبح انجام شود.

 اتابک افزود: با توجه به  رنگ‌بندی  وضعیت نارنجی شهرستان  تمامی اماکن ورزشی و ورزش‌های همگانی باید تعطیل باشند.

 فرماندار گچساران در ادامه  با اشاره به بازدید سرزده از بازار گچساران گفت: با کسبه بازار صحبت‌ها و هشدارهای لازم داده شد.

وی اذعان کرد: انتظار می‌رود که کسبه پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و اگر روند صعودی به این منوال باشد مجبور هستیم که بازار را تعطیل کنیم و ما به دنبال تعطیلی بازار نیستیم و ما باید کمک کار بازار باشیم و چه کسی باید کسبه را کمک کند همین گشت های بازرسی و نظارت و گشت های مشترک صنعت ، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، تعزیرات، شبکه بهداشت  و شهرداری فعالیت خود را بیشتر کنند.

اتابک ابراز کرد: در آستانه فرا رسیدن سال نو هستیم و ما تجربه یک بازار سیار در سطح شهر را داریم که انتظار می رود از شهرداری و صنعت، معدن و تجارت به این افراد اجازه داده نشود که در سطح خیابان بساط کنند.

وی تاکید کرد: بهداشت و درمان کار خوبی انجام می دهد و در پایانه ها در حال  دریافت تست کرونا از مسافران هستند.

فرماندار گچساران در ادامه  از روند اجرایی بیمارستان نرگسی گچساران خبر داد و گفت: کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و این بیمارستان در حال اتمام و اماده سازی برای افتتاح است.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: بهداشت گچساران گردشگری بیماری فرماندار گچساران گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد

به گزارش خبرآنلاین البرز ، مسعود محمدی در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفظ و صیانت از شان و کیان شورا تذکر و اظهارداشت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به مهرداد کیانی شهردار کرج تذکر میدهم.

وی خطاب به کیانی اذعان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا ، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل نموده‌اید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه های عمرانی شهر ادامه داد: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده است که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هریک به قدر کفایت زمان و انرژی لازم را می برد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی صورت پذیرد و تاکید کرد شهردار انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورا نماید.

محمدی بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار در کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898765

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران