Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ۷۶ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری را به بیمارستان‌های این استان اهدا کرد.

آیین اهدای این تعداد کپسول اکسیژن، امروز یکشنبه ۱۷ اسفند در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد و این تجهیزات در بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) سربیشه هشت عدد، بیمارستان شهید آتشدست نهبندان ۱۴ عدد، بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) درمیان ۱۰ عدد، بیمارستان امام علی (ع) سرایان ۱۰ عدد، بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس ۱۴ عدد، بیمارستان شفا بشرویه ۱۰ عدد و بیمارستان کوثر حاجی آباد ۱۰ عدد توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد دهقانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن و مدافع سلامت از جمله سه شهید خراسان جنوبی گفت: بیشتر از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت سختی‌های فراوانی برای مردم کشور و استان ایجاد شد؛ دشواری‌هایی که باعث آسیب‌های فراوانی به مردم شد و در این بین کادر بخش‌های بهداشت و درمان با مجاهدت و ایثارگری، جانشان را در راه دفاع از سلامت مردم فدا کردند.

وی با بیان اینکه عملکرد جمهوری اسلامی در دنیا مثال‌زدنی است، افزود: وقتی سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای توسعه یافته را می‌بینیم که ابتلاها و فوتی‌های بسیار زیاد داشتند، برخلاف پیش بینی درخصوص جمهوری اسلامی که باید در روز بیش از هزار فوتی ‌داشته باشیم ولی خوشبختانه محقق نشد و آمار فوتی‌ها در کشور دورقمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بعد از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی شاهد جبهه جدید در حوزه ایثارگری در کشور بودیم که این افتخار نصیب حوزه سلامت شد و تا سال‌های سال باقی و باعث افتخار خواهد بود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هم همین طور بود و عده‌ای خود را وقف دفاع از میهن کردند اکنون نیز همین اتفاق افتاد با این تفاوت که اکنون کادر بهداشت و درمان جایگزین ندارند و دشمن قابل رویت نیست اما آنچه باعث انرژی مضاعف کادر درمان شد، حمایت‌های بی‌دریغی بود که همه اقشار از مدافعان سلامت انجام دادند و قطعا در افزایش روحیه موثر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین هیات‌های مذهبی به جای اینکه طبق روال هر سال در زمینه نذورات کار کنند مبالغ را در حوزه سلامت صرف تجهیزات کردند.

وی گفت: آستان قدس رضوی مانند خیلی از سال‌های گذشته به مدد حوزه سلامت آمده و بار بزرگی را از دوش حوزه سلامت بر می‌دارد.

دهقانی، تامین اکسیژن را مهم‌ترین درمان کرونا دانست و اظهار کرد: همان طور که در ماه‌های گذشته شاهد بودیم به دلیل افزایش بیماران بستری تنفسی در کشور با کمبود اکسیژن مواجه بودیم اما اکنون خیلی از بیمارستان‌های ما مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز شدند.

دهقانی افزود: در این چند ماه اخیر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های خراسان جنوبی از جمله بیمارستان ولی‌عصر (عج)، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس، بیمارستان شهید آتشدست نهبندان و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) سربیشه تامین شد همچنین برای بیمارستان درمیان از طرف بنیاد علوی قول تامین دستگاه اکسیژن‌ساز ۳۰۰ لیتری داده شده که به زودی تحویل خوهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سایر شهرستان‌های استان از جمله بشرویه و سرایان و تقویت دستگاه قاین نیز پیگیر هستیم.

همچنین در این آیین از اقدام خداپسندانه کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی تقدیر و لوح سپاسی به رسم یادبود به دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی اهدا شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کپسول اکسیژن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی حوزه سلامت ۱۰ عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت


به گزارش  خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حمید جمال‌الدینی در این بازدید ضمن شکرگزاری از توفیق دیدار و تکریم خیرین در این روز پر خیر و برکت گفت: خیرین به غیر از ارزش ریالی و اقتصادی کار و حضور خود، چندین برابر از عنایات خدا و خیرات و ثمرات معنوی کار نیکی که انجام داده‌اند در دنیا و آخرت خود بهره‌مند خواهند شد و این قضیه معنای واقعی برکت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با اشاره به نشست رییس جمهور با خیرین افزود: رییس جمهور در این دیدار تاکید کردند که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و ما نیز در عرصه سلامت باید الگوی مناسب همراه با نقشه راه دقیق و با جزییات برای این امر بیندیشیم و طراحی کنیم.

وی در ادامه ضمن ارج نهادن به اصل کار خیر در هر زمینه و با هر نیتی گفت: ما در وزارت بهداشت باید نیازهایمان را به صورت شفاف به خیرین اعلام کنیم و در راستای این نیاز‌ها و مشارکت خیرین، به حمایت واقعی و منطقی از ایشان بپردازیم و یکی از این راهکار‌های حمایتی می‌تواند خرید خدمت راهبردی در این حوزه باشد.

در این دیدار، متولی و خیر این بیمارستان خواستار تفکیک وقف و خیریه در نظام سلامت شد و گفت: این دو به لحاظ ساختاری بسیار در هم آمیخته‌اند. در صورتی که وقف، درآمد و هزینه‌کرد آن بر اساس نیت واقف است ولی خیریه مبتنی بر اساس‌نامه موسسه است.

حاج جعفریان ضمن درخواست رفع موانع بر سر راه خیریه‌ها در زمینه ایجاد درآمد‌های پایدار، خواستار تدوین بسته حمایتی برای حضور کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیریه شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • حادثه انفجار کپسول گاز در نوشهر
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • ۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد