Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:12:49 GMT

بیشترین خسارت سرما به کشت پاییزه بوده است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۶۵۴

بیشترین خسارت سرما به کشت پاییزه بوده است

هادی قهرمانیان با بیان اینکه بیشترین خسارت سرما در شهرستان مانه و سملقان به کشت پاییزه بوده وارد شده است، گفت: محصولات کلزا، گندم و جو دچار خسارت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی قهرمانیان، معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان در گفت و گو با خبر نگار عصر اترک در باره خسارت های اخیر سرما در اسفند ماه اظهارکرد:  بیشترین خسارت به کشت پاییزه از جمله به کلزا گندم و جو و درختان میوه زود رس مانند آلو،بادام، زرد آلو، گوجه سبز، هلو و گلابی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانیان سطح باغات خسارت دیده از سرمای اخیر را ۵۵۰ هکتار  بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت اعلام کرد و افزود: ۲۵ میلیارد تومان مبلغ خسارت به باغات بوده است.

وی جمع کل خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان مانه و سملقان را  ۲۹ هزار و ۶۴۷ هکتار  به مبلغ ۶۹۲ میلیون ریال عنوان کردو گفت: خسارت وارده به گندم و جو آبی ۴۱میلیون ریال، گندم و جو دیم ۲۳۶ میلیون ریال است.

قهرمانیان ادامه داد: درختان بادام، آلو، زرد آلو و گوجه سبز ۱۰۰ درصد خسارت خوردند و همچنین کلزا و هلو ۴۰ درصد و گلابی ۲۰ درصد خسارت خورده است.

معاون فنی اجرایی جهاد کشاوزی در خصوص استقبال از بیمه محصولات توسط کشاورزان گفت : استقبال زیادی از بیمه توسط کشاورزان صورت نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت های بیمه به دلیل پروسه برآورد میزان خسارت کمی طولانی هست و گاها بعد از اینکه محصول بدست آمده ویا زمان پایان برداشت محصول، خسارت وارده مشخص و پرداخت می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا