Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خانم وینی باینیما با ارسال نامه‌ای به اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در ژنو از نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با ایدز قدرانی و از سفر به ایران استقبال کرد.

باینیما در نامه خود با اشاره به اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ایدز "الگوی کاهش آسیب" است، از ایران برای طلایه‌داری در مدل منحصر به فرد مدیریت مقابله با ایدز  قدردانی کرده و از حمایت و راهنمایی ایران به عنوان عضوی از هیات هماهنگی برنامه ایدز ملل متحد UNAIDS (PCB) در این سال حساس در جهت مقابله جهانی با  ایدز اظهار خشنودی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری چهلمین سالگرد گزارش اولین نمونه‌های ایدز و بیست و پنجمین سالگرد آغاز به کار برنامه مشترک؛ باید "استراتژی جهانی ایدز ۲۰۲۶-۲۰۲۱" مسیر پیشرفت به سمت بازسازی، پایداری و تسریع در مقابله با HIV و پایان دادن به اپیدمی ایدز را برای همه فراهم سازد.

مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با ایدز همچنین از نقش و مشارکت فعال و سازنده کشورمان در فرایند تنظیم اسناد راهبردی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با ایدز قدردانی کرد.

باینیما ضمن تحسین و تمجید زاید الوصف از نقش ایران در پیشبرد فعالیت‌های نهاد مزبور از سفر به ایران در اولین فرصت ممکن استقبال کرده است.

 اوسینگ مدیر ارشد بخش حاکمیتی نهاد مقابله با ایدز در سازمان ملل متحد، پیشتر اعلام کرده بود در عرصه کاهش آسیب‌ها Harm reduction به ویژه در زندان‌ها، ایران یکی از بهترین‌ها در سطح خاورمیانه بلکه در عرصه جهانی در تنظیم برنامه عملیاتی مبتنی بر شواهد عینی است.

به گفته این مقام سازمان ملل نوع مداخله ایران در بحث زندان‌ها ثابت کرد که یکی از بهترین طرح‌ها در عرصه جهانی است. از این رو راهکاری که در ایران موفق بوده‌باید در قالب راهبرد مطرح شود.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد ایدز ژنو خاورمیانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد ایدز جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد ایدز ژنو خاورمیانه اخبار کنکور سازمان ملل متحد مقابله با ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، ولکر ترک در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار داشت: شواهد قابل‌قبولی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد که اگر انگیزه تل‌آویو در این زمینه ثابت شود، این رژیم مرتکب جنابت جنگی شده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین عنوان کرد که بر اساس شواهدی که به دست آمده، رژیم صهیونیستی در حال کُند کردن وی یا خودداری از ارسال کمک‌های امدادی به داخل غزه است.

وی گفت: «همکاران من مدام می گویند که تشریفات اداری زیادی (برای ورود اقلام بشردوستانه به داخل غزه) وجود دارد. من می‌دانم که ورود کالاها باید بازرسی شوند، اما انجام آن نمی‌تواند چند روز طول بکشد و اسرائیل تا حد زیادی مقصر است.»

ترک با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه تصریح کرد: وضعیت حقوق بشر (در این باریکه) به قدری غم انگیز است که نیاز به آتش‌بس فوری دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و ضمن بمباران این باریکه اجازه ورود کمک‌های امدادی برای غیرنظامیان را نمی‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور