Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: دوره پنجم شورای شهر تهران از ابتدای تشکیل خود به دنبال ساماندهی وضعیت سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران بود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۹۸ اساسنامه‌ای واحد که ارکان سازمان‌ها را تعیین تکلیف می‌کند به تصویب رسید و مراحل تأیید خود را طی کرد؛ بر اساس بند‌های این ماده‌ واحده همه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران باید به لحاظ انجام مأموریت‌ها و وظایف با مأموریت‌های تخصصی پنج‌گانه شهرداری تهران تطابق پیدا کنند؛ یعنی باید در حوزه شهرسازی، عمرانی، خدمات شهری، محیط‌زیست، فرهنگی و اجتماعی و حمل‌و نقل و ترافیک باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی افزود: بند بعدی مصوبه این بود که آن دسته از سازمان‌هایی که وظایف و مأموریت‌های مشابه انجام می‌دهند، در یکدیگر ادغام شوند. بر این اساس شهرداری تهران پیشنهادی را در تاریخ ۲۵ شهریورماه امسال به شورا ارائه داد که به تصویب نرسید. پس‌ از آن عدم تصویب جلسات مختلفی با کمیسیون‌ها و شهرداری داشتیم.

رسولی بیان کرد: آنچه امروز ارائه می‌شود نکاتی است که در عمل به بند "ب" آن ماده واحده یعنی درباره حذف یا ادغام و همچنین آیین‌نامه‌های اداری، مالی و استخدامی این سازمان‌ها است که باید صحن شورا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

رسولی ادامه داد: عبارت مصطلحی در فرهنگ‌ سازمانی شهرداری مطرح بود و هست که این سازمان‌ها حیاط خلوت شهرداری هستند، با این ساماندهی ما به دنبال پایان دادن به حیات این حیات خلوت‌ها هستیم.

وی گفت: برای بار چندم یادآوری می‌کنم که در پرونده آقای شریفی که هیچ‌ کدام از ابعاد آن هنوز هم برای ما به‌عنوان نمایندگان مردم روشن نیست و هنوز نمی‌دانیم چه مقدار از حق‌الناس و حقوق شهرداری تضییع‌شده است، یکی از بستر‌های بروز این تخلف آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما سه تیپ آیین‌نامه برای این سازمان‌ها مدنظر داریم. سازمان‌هایی که کمترین گردش مالی را دارند، سازمان‌هایی که حد متوسط را دارند و سازمان‌هایی که مثل سازمان نوسازی یا سازمان سرمایه‌گذاری بالاترین گردش مالی را دارند. آیین‌نامه‌هایی برای آن‌ها تنظیم‌ شده است و درباره آن‌ها به توافق رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید

حریم و محدوده‌های حفاظت ویژه از خطوط قرمز مدیریت شهری است

رسولی درباره ساماندهی سازمان‌ها افزود: در حوزه حمل‌ و نقل و ترافیک و حوزه معاونت عمرانی ما سازمان‌هایی داریم که مثل سازمان پایانه‌ها بلاوجه تشکیل‌ شده‌اند. بلا وجه بودن آن از این‌جهت است که شهرداری تهران در حوزه حمل‌ و نقل بین‌ شهری بر اساس اسناد بالادستی فاقد مسئولیت و اختیار است، ولی یک سازمان عریض و طویلی به نام سازمان ترمینال‌ها و پارک‌سوار‌ها دارد.

رسولی اضافه کرد: در عین‌ حال کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک هم تأیید کرده حسب ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برخلاف حوزه حمل‌ونقل بین‌ شهری صفر تا صد مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر در داخل شهر بر عهده شهرداری تهران است و ساختار سازمانی شهرداری ما سازمان و واحدی برای انجام این مسئولیت ندارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد اولی که به‌عنوان گزارش عرض می‌کنم این است که سازمان پایانه‌ها تغییر نام و تغییر وظیفه و مأموریت پیدا کند. بر این اساس با شهرداری و کمیسیون حمل‌ و نقل هم هماهنگ کرده‌ایم که این به نام سازمان حمل‌ونقل بار و پایانه‌ها تغییر یابد. در واقع پایانه‌ها آخرین حوزه مأموریتی این سازمان است و آن‌ هم در حد مدیریت اموال غیرمنقولی که در اختیار داریم.

رسولی گفت: پیشنهاد دیگر ما مربوط به سازمان فنی و عمرانی شهر تهران و سازمان عمران مناطق شهر تهران است؛ این دو سازمان به نمایندگی از شهرداری مدیریت پیمان‌سپاری و انجام مطالعات پروژه‌های عمرانی را بر عهده‌ دارند. پیشنهاد ما این است که این دو سازمان که مأموریت‌های مشابه دارند در یکدیگر ادغام شوند و به‌ عنوان سازمان فنی و مهندسی شهر تهران تغییر نام پیدا کرده که تمامی امور طراحی و نظارت فنی و مدیریت پیمان‌سپاری را بر عهده داشته باشند.

رسولی در پایان گفت: ما برای مدیریت امور بازنشستگان شهرداری یک سازمان امور بازنشستگی و یک صندوق بازنشستگی داریم. شهرداری تهران همانند راه‌آهن، هواپیمایی و برخی دیگر از سازمان‌ها تابعی از سازمان‌های استخدامی فعلی مثل لشگری، کشوری و یا تأمین اجتماعی نیستند و خودشان دارای صندوق خاص هستند. در عین‌ حال در این حوزه امور اداری مربوط به تبدیل وضعیت کارکنان ثابت شهرداری از شاغل به رسمی همانند سایر سازمان‌های بازنشستگی در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان هایی شهرداری تهران مأموریت ها سازمان ها آیین نامه پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار نوروزی مجموعه جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تُن به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و گسترش دامنه آموزش‌های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه‌ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده است که امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی نیز شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندر: ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اسکندری به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

هدف‌گذاری بر فعال کردن واحدهای راکد دامداری روستایی و صنعتی

اسکندری افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری‌ها روستایی و صنعتی را فعال کنیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده است و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسکندری تصریح کرد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همه از تولید نشأت می‌گیرد و در این راستا هشت هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون‌های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

کد خبر 739586

دیگر خبرها

  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است