Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت السلام مهدی کارگر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای افزایش کیفیت مشاوره و خدمات ارائه شده در پایگاه‌های اجتماعی و مساجد مناطق حاشیه نشین دوره سه روزه آموزشی و مهارتی برای روحانیون و امامان محله در مناطق حاشیه نشین برگزار شده است.

وی افزود: مساجد باید به جایگاه اصلی خود به عنوان محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی بازگردند و در این راستا توانمند سازی امامان محله به عنوان محور فعالیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ هزار حاشیه نشین در اطراف شهر کرمانشاه و لزوم توجه به مباحث فرهنگی در این مناطق، تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ پایگاه اجتماعی در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند که تعداد آنها با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی محدود است و در سال آینده ۱۴ پایگاه اجتماعی به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

کارگر با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل عدم آگاهی و نبود مشاوره صحیح در مناطق حاشیه نشین ایجاد می‌شود، گفت: در پایگاه اجتماعی مشاوره در زمینه‌های ازدواج، طلاق، پیشگیری از اعتیاد و خودکشی داده می‌شود تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در شهر کرمانشاه تعداد ۱۵ مسجد شاخص و تأثیرگذار شناسایی شده‌اند تا محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه باشند.

کد خبر 5163787

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه حاشیه نشینی مسجد علما و روحانیون خدمات مشاوره ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک روز درختکاری انتخابات 1400 مناطق حاشیه حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تشریح جزئیات برگزاری این رویداد گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با مدیران سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی، قائم مقام و سخنگو؛ سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی و حسین تیموری؛ مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی عضو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین نمایندگان نمایندگان دستگاه‌های مختلف مشارکت کننده در برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد؛ علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نشست اظهار کرد: این رویداد از نوزدهم تا بیست‌ونهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با تمهید ویژه‌ای که در حوزه ساخت و بهره‌برداری مصلای امام خمینی (ره) صورت گرفته، برگزار می‌شود که بخش‌هایی از پیشرفت این مجموعه در ایام برگزاری نماز عید فطر قابل مشاهده بود.

وی افزود: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود؛ روزهای برگزاری این دوره از نمایشگاه همزمان با دهه کرامت و ایام جشن و سرور در فضای کلی کشور همراه است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بیان کرد: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است؛ جمهوری اسلامی ایران مذاکرات مربوط به میهمان ویژه را از دو تا سه سال قبل انجام می‌دهد و بر همین اساس با کشور هند از سال ۱۴۰۱ برای حضور در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو شده بود؛ ایران هم در نمایشگاه کتاب آتی دهلی نو میهمان ویژه این کشور خواهد بود و کشورهای مختلفی برای حضور در بخش ناشران خارجی و بین‌المللی ثبت‌نام کردند.

رمضانی در ادامه درباره میزان استقبال ناشران از این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: ثبت‌نام ناشران در حوزه داخلی و خارجی از اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، همچنین عملیات اجرایی نمایشگاه آغاز شده و نقشه جانمایی ناشران در مرحله نهایی‌سازی است و ناشران سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای حضور در نمایشگاه دارند و باید بیش از سال‌های گذشته برای حضور ناشران ظرفیت اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه شبستان مصلای امام خمینی (ره) به‌عنوان بخش ناشران عمومی با بیشترین تقاضا رو به رو است و با افزایش تقاضای حدود ۷۰۰۰ متری برای غرفه مواجه هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم با اصلاح نقشه این مطالبه را پاسخ دهیم؛ از سویی فعالیت‌های فرهنگی در این دوره از نمایشگاه پیگیری مفصل‌تری خواهد شد تا دستگاه‌های مختلف در ایام نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات فرهنگی ارائه دهند.

پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود، عنوان کرد: گروه‌های فلسطینی و گروه‌های داخلی فعال در حوزه فلسطین با مردم در مورد مسائل فلسطین و مقاومت صحبت و از این ظرفیت تبیینی استفاده می‌کنند.

رمضانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک فعالیت و همگرایی جمعی دانست و گفت: این نمایشگاه الگوی مدیریت مشارکت در بین رویدادهای کشور است که برای برگزاری آن قریب به ۷۰ دستگاه دخیل هستند. بخش مجازی این دوره از نمایشگاه همچنان فعال است و مردم از سراسر کشور می‌توانند از نمایشگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به شعار «بخوانیم و بسازیم» افزود: ساختن آینده و امید در شعار نمایشگاه در نظر گرفته شده و پایه آن آگاهی و خواندن است؛ این شعار تا پایان سال در تمام مجموعه فعالیت‌های کتابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌شود، همانگونه که از شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عنوان «آینده خواندنی است» نیز در طول سال استفاده شد.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه پیمانکاران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر هستند، گفت: مجموعه‌های مدیریت بحران، اورژانس، آتش نشانی، کمیته ایمنی و سلامت و… با بازدید زود هنگام از نمایشگاه می‌توانند تدارکات لازم را در نظر بگیرند؛ بیمه نمایشگاه و بیمه کلی در مورد افراد مانند سال گذشته انجام خواهد شد.

رمضانی درخصوص حضور رسانه‌ها برای پوشش اخبار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: حجم بالایی از رسانه‌ها تقاضای حضور در این دوره از نمایشگاه را داشتند؛ رسانه‌های خارجی نیز در این دوره از طریق نمایشگاه و معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر هستند و با توجه به اجتماع بسیار قابل توجه حضور مردم در نمایشگاه مجموعه پیشنهاد می‌شود فرمانداری و استانداری موضوع استقرار صندوق‌های رأی را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک نمایشگاه خانوادگی عنوان کرد و گفت: این ویژگی برای نمایشگاه کتاب یک مزیت است و در دو سال گذشته تلاش شد در این حوزه فعالیت‌هایی داشته باشیم؛ همچنین در بخش کودک و نوجوان با بیشترین حجم مراجعه بازدیدکنندگان رو به رو خواهد بود که مجموع این ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مزیت است؛ برگزاری ۳۵ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بین نمایشگاه‌های دنیا ممتاز است و جزو چند نمایشگاه پر پیشینه و مستمری است که برگزار می‌شود.

شهر آفتاب مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب را ندارد

علی‌رضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست اظهار کرد: به خاطر میزان مساحتی که نمایشگاه کتاب تهران نیاز داشت، مجبور هستیم این دوره را نیز در مصلی برگزار کنیم و مجموعه شهرآفتاب آن میزان مساحت را که مورد نیاز نمایشگاه کتاب بود، نتوانست تأمین کند.

وی با درخواست از همه نهادهای همکار در برپایی نمایشگاه برای هماهنگی‌های حداکثری با همدیگر، افزود: موضوع نمایشگاه یک موضوع ملی است به همین دلیل کمیته‌های نهادهای همکار و مشارکت کننده در نمایشگاه کتاب هرچه زودتر تشکیل بشود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همه دستگاه‌ها نقایص و آسیب‌های کارهای خودشان را بررسی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود؛ همگی ما باید تردد روان و راحتی مردم را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم و از همه نهادها و دستگاه‌های همکار تقاضا دارم تا از مصلای امام خمینی (ره) بازدید حضوری داشته باشند تا جلسه بعدی برای تقسیم کار برگزار شود.

در ادامه این جلسه، حاضران درباره تعیین زمان مشخص برای ورود و خروج کتاب‌ها، دوری از فعالیت‌های یکنواخت و روی آوردن به فعالیت‌های خلاقیت محور، هماهنگی محتوای تبلیغات داخل نمایشگاه، هماهنگی برای کنترل حجم عبور و مرور در ایام برگزاری نمایشگاه، نظارت بر غرفه‌های بهداشتی و غذایی نمایشگاه، تاکید بر بیمه بازدیدکنندگان و مجریان برگزاری نمایشگاه، آمادگی سازمان زیباسازی شهر تهران برای اکران تبلیغات محیطی نمایشگاه، هماهنگی شرکت‌های خدمات حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان، تقویت مشارکت استادان و دانشجویان برای حضور در نمایشگاه، ارائه خدمات کمی و کیفی از سوی سازمان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه، خدمات‌رسانی بهتر به مردم در نمایشگاه با تقویت خطوط منتهی به مصلی، خدمات‌رسانی بهتر از سوی شرکت واحد به معلولان و جانبازان، آمادگی شرکت ملی پست برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان حضوری و مجازی، الزام غرفه داران به نصب خاموش کننده در محل غرفه، پررنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و شعار نمایشگاه، برگزاری برنامه‌های مشترک بین ایران و هند با توجه به زبان و فرهنگ مشترک، تدارک برنامه‌های متنوع در حوزه کودک و نوجوان و… بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


کد خبر 746866

دیگر خبرها

  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی