Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@14:15:43 GMT

چینی‌ها یقه کلویی ژائو را گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۸۰۵

چینی‌ها یقه کلویی ژائو را گرفتند

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فیگارو نوشت: موفقیت فیلم «سرزمین آواره‌ها» در جوایز گلدن گلوب و کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی این جوایز در ابتدا مورد استقبال فراوان مردم و رسانه های چینی قرار گرفت اما انتشار مجدد مصاحبه این کارگردان چینی با یک مجله فیلم در سال ۲۰۱۳، کمپینی را علیه شانس نخست جوایز اسکار امسال به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ژائو» که در چین متولد شده و در آمریکا زندگی می کند، نخستین زن سینماگر آسیایی است که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب می شود و او همجنین پس از «باربارا استرایسند» دومین زن در تمام ادوار جوایز سینمایی است که برنده شاخه بهترین کارگردانی شده است. 

موفقیت های فیلم «سزمین آوارها» که به زندگی هیپی های مدرن در آمریکا می پردازد او را به یک افتخار ملی در کشور زادگاهش چین تبدیل کرده بود اما انتقاداتی که او در سال ۲۰۱۳ نسبت به کشور مطرح کرده بود دوباره منتشر شده حواشی زیادی برای این کارگردان ۳۸ ساله ایجاده کرده است. «ژائو» حدود یک دهه پیش در مصاحبه ای که به او نسبت داده شده عنوان کرده چین جایی است که در همه جای آن دروغ وجود دارد و او همچنین گفته ، اکنون کشورش آمریکاست. 

برخی از چینی های ملی گرا و افراطی در فضای مجازی با واکنش به این صحبت ها، «کلوئی ژائو» را یک خائن توصیف کرده اند، اتفاقی که احتمالا اکران فیلم «سرزمین آواره ها» را در چین با مشکلاتی رو به رو کند که قرار بود از ۲۳ آوریل آغاز شود. 

در اولین واکنش ها به این اظهارنظر، پوسترهای فیلم «سرزمین آواره ها» از بستر شبکه های اجتماعی چینی حذف شده و همچنین سایت های فروش آنلاین بلیت سینما در چین نیز تاریخ اکران این فیلم را از فهرست برنامه های اکران خود کنار گذاشته است. 

«سرزمین آوارها» با کسب ۱۶۵ جایزه سینمایی شامل دو جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم و کارگردانی، بخت نخست درخشش در نود و سومین دوره جوایز آکادمی اسکار محسوب می شود. 

کد خبر 589318 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول

تین نیوز

برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که بودجه عمرانی (تملک دارایی های سرمایه ای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز، از این رقم مصوب بودجه سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی در بخش هزینه های جاری ۱۰۷۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، در بخش هزینه های عمرانی ۶۷ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در بخش اختصاصی ۱۴۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

در جدول اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی لایحه بودجه  سال ۱۴۰۳، جزئیات بودجه و اعتبارات پیش بینی شده برای کلیه پروژه های عمرانی ریلی، جاده ای و دریایی و هوایی کشور  که برای دستگاه های دست اندرکار شبکه حمل ونقل کشور (وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)) آمده که به تفکیک قابل مشاهده است.

برای ملاحظه جزئیات جدول اینجا را کلیک کنید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • برخی مسؤولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • صفر از چهار؛ پیش‌بینی‌ میکا ریچاردز و ژائو فلیکس از تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان!
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • میرزازاده و درستکار برترین‌های کشتی آسیا لقب گرفتند
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • توصیه ماتیچ به ژائو نوس، هافبک مد نظر منچستریونایتد: در بنفیکا بمان و در لیگ قهرمانان بازی کن
  • خانواده سرباز شهید «عدنان تخت رونده»مورد تجلیل قرار گرفتند
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • مسی، هالند و جوکوویچ منتظر گرفتن جایزه از بولت!‏