Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@17:56:06 GMT

رکورد معاملات بورس کالا شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۸۷۳

رکورد معاملات بورس کالا شکسته شد

به گزارش میزان، حامد سلطانی نژاد در آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا گفت: پورابراهیمی همواره از برنامه‌های توسعه‌ای بازار سرمایه و بورس کالا حمایت کرده اند که از ایشان قدردانی می‌کنیم. همچنین از زمان حضور دکتر دهقان دهنوی در سازمان بورس، توسعه کمی و کیفی بورس کالا در بازار سرمایه را شاهد هستیم به طوری که توسعه ابزار‌های مالی در بورس کالا سرعت گرفته و مشکل مالیاتی معاملات گواهی سپرده کالایی نیز با پیگیری سازمان بورس حل و فصل شد و این امر نویدبخش رونق بازار گواهی سپرده کالایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری رقم بی سابقه ۳۲ میلیون تن کالا در معاملات بورس ثبت شده و این رقم بیانگر آن است که زیرساخت‌های بورس کالا پاسخگوی نیاز صنایع و تولید کشور بوده است. همچنین در حوزه تامین مالی تولیدکنندگان ۴۰ درصد معاملات بازار فیزیکی به صورت سلف بوده و به این ترتیب از ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بازار حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده کمک شده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران به معاملات حراج باز سنگ آهن اشاره کرد و گفت: معاملات مدل حراج باز یکی از زیرساخت‌های اصلی بورس‌های کالایی است و در این روش فرصت بیشتری برای کشف نرخ داده می‌شود تا معامله گران برای تامین مواد خود بتوانند در حین معامله تفکر بیشتری در حوزه قیمت داشته باشند.

سلطانی نژاد در خصوص معاملات آتی مقره نیز گفت: نقره در بازار‌های جهانی اهمیتش به لحاظ وزنی از طلا بیشتر است و این فلز در صنایع الکترونیک، صنایع تولیدی و صنایع پایین دستی کاربرد بالایی دارد که با راه اندازی قرارداد آتی نقره در بورس کالا شرایط برای پوشش ریسک قیمتی برای صنایع پایین دستی فراهم شده است. در همین راستا ساچمه نقره به دلیل آنکه در ایران به صورت استاندارد وجود دارد به عنوان دارایی پایه قرارداد آتی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: برنامه بورس کالا برای راه اندازی بازار آتی، راه اندازی قرارداد آتی واحد‌های صندوق طلا است. همچنین با همکاری وزارت صمت، گواهی سپرده کالایی بر روی محصولات پتروشیمی و در ابتدای کار بر روی قیر راه اندازی می‌شود و همچنین این موضوع در مس و آلومینیوم هم در دستورکار است؛ خاطرنشان می‌شود با راه اندازی اوراق خرید دین در کنار توسعه معاملات مناقصه و گواهی سپرده شاهد تکمیل سبد کالایی بورس کالا خواهیم بود.

منبع: الف

کلیدواژه: گواهی سپرده راه اندازی بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا

بر اساس اعلام معاون سازمان بورس، معاملات بازار سهام از روز چهارشنبه بدون محدودیت دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد انجام خواهد شد و به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم، سازمان بورس روز گذشته طی اطلاعیه‌ای از محدود شدن دامنه نوسان معاملات بازار در محدوده مثبت و منفی یک درصد در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خبر داده بود.

در روز یکشنبه با دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد شاخص کل حدود ۱۱ هزار واحد افت کرد و در معاملات روز دوشنبه نیز با افزایش قابل توجه تقاضا شاهد رشد نسبی شاخص کل هستیم. حالا طبق اعلام جدید سازمان بورس محدودیت دامنه نوسان همچنان در معاملات روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رضا عیوضلو، معاون نظارت سازمان بورس گفت: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد و سازمان بورس با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روز سبز بورس تهران