Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح یک شنبه در نشست هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور، مردم حدود ۲ درصد درآمدهای خود را برای کمک‌های متفرقه هزینه می‌کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: صرف دو درصد درآمد در زمینه‌هایی ازجمله عزاداری ماه محرم، بازسازی عتبات عالیات، اربعین، ساخت حسینیه و مسجد، کمک به نیازمندان، مواسات و کمک‌های مومنانه و در مجموع همه کارهای خیری که در جامعه انجام می‌گیرد، رقم بالایی نیست اما همین رقم می‌تواند تأثیرات بسیاری زیادی بر روح و روان انسان گذاشته و سبب عاقبت‌به‌خیری ما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اعمال نیک و کمک‌های مومنانه، فردای قیامت وزنه اعمال صالح ما را صدها برابر سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا طبق روایت هر یک ریال که به نیازمندان داده می‌شود خداوند آن را ۷۰۰ برابر می‌کند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به نقش مسئولان و متولیان امور خیریه در جذب و مشارکت بیشتر مردم در این امور، گفت: میزان حضور و مشارکت مردم در امور خیریه تا حدی بستگی به فعالیت متولیان این امور دارد که مردم و بازاریان را وارد عرصه کمک‌رسانی کرده و با تبلیغ و دعوت خود واسطه خیر شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌ها و مناسبت‌های سال به‌منظور تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای مشارکت در امور خیر، تصریح کرد: خداوند در طول سال مناسبت‌های مختلفی را برای نیل به این موضوع و مقصود قرار داده است که باید از این فرصت‌ها و مناسبت‌ها استفاده کنیم؛ چراکه این مناسبت‌ها زمینه‌ساز ارتقای بعد روحی و معنوی انسان‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر انسجام و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های فعال در زمینه جمع‌آوری کمک‌ها و مشارکت‌های مومنانه و خیرخواهانه مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: مجموعه‌های فعال در امور خیریه استان باید به ویژه در زمینه جمع‌آوری زکات با یکدیگر هماهنگ عمل کنند تا خدای‌ناکرده شاهد برخی موازی کاری‌ها در این زمینه نباشیم.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه اولویت هزینه کرد زکات باید رفع نیازهای محرومان و مستمندان باشد، اضافه کرد: ضرورت نخست مصرف زکات، نیازهای فقرا است و باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای این مهم باشد.

وی افزود: این نهاد در یک سال شیوع ویروس کرونا کارهای ویژه‌ای کرده و اعتماد مردم به این مجموعه را افزایش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: باید 

وی با بیان این که اهتمام و مشارکت در بازسازی حرم‌های اهل‌بیت (ع) سبب افزایش همدلی و وحدت جهان اسلام و یکرنگی می‌شود، افزود: کمک به عتبات عالیات دل‌ها را به هم نزدیک‌تر و جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کند و سبب می‌شود بتوانیم متحد و منسجم در برابر نظام استکباری ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها گفت: باید همه تلاش کنیم با اقدام و عمل خود نام و قبور و مناسک اهل‌بیت (ع) را احیا کنیم و با این اقدام افزون بر بهره‌مندی از فیوضات آن در دنیا، توشه معنوی مناسبی را نیز برای سرای باقی ذخیره کنیم.

کد خبر 5164044

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوری امام جمعه بجنورد مواسات ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک روز درختکاری انتخابات 1400 حجت الاسلام والمسلمین مناسبت ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوزهای زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوزهای زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

کد خبر 6085895 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ترمیم خسارت‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان