Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:15:10 GMT

با خریداران مار، سمندر و لاک‌پشت برخورد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۰۲۳

با خریداران مار، سمندر و لاک‌پشت برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: به افراد متخلفی که اقدام به زنده گیری، حمل، فروش و عرضه حیوانات حیات وحش می کنند اخطار می دهیم که با جدیت با آنها برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: زنده گیری حیات وحش جرم است و افراد متخلف را بعد از دستگیری به محاکم قضایی معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مردم هم اگر با چنین موردی برخورد کردند موضوع را به سازمان محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند تا با این افراد برخورد شود.

وی همچنین به سبز کردن سبزه با حبوبات به ویژه گندم اشاره کرد و گفت: برخی تحقیقات نشان می دهد اگر برای سبزه عید از حبوبات استفاده نشود حدود چهار میلیون تن از مصرف یا هدر رفت حبوبات جلوگیری می شود، بهتر است نهال بکاریم.

سرهنگ محبت خانی افزود: همچنین بعد از ایام نوروز و در روز طبیعت (سیزده بدر) مردم سبزه ها را در رودخانه ها، دشت ها و حتی خیابان ها رها می کنند که علاوه بر اینکه چهره نازیبایی برای طبیعت ایجاد می کند موجب گرفتگی معابر آب می شود.

وی اظهار داشت: همچنین عده ای ماهی قرمزی که بر روی سفره هفت سین قرار می گیرد را در روز طبیعت رها می کنند که متاسفانه تعداد زیادی در رودخانه ها رها سازی می شوند در حالی که ماهی قرمز بومی کشور نیست و وجود آن در طبیعت موجب می شود به گونه ای مهاجم تبدیل شوند و این امر برای گونه های بومی مشکل ساز خواهد بود بنابراین بهتر است این افراد ماهی ها و حتی سبزه ها را در مکان هایی که شهرداری ها و دهیاری ها تعیین می کنند تحویل دهند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست آهنگ حیات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک