Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد ظهر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی توزیع و کاشت چهار هزار و 500 نخل مثمر و بومی استعمران توسط نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر در قالب پویش‌ ملی «درخت‌یاری»، اظهار کرد: درخت و درخت‌کاری یکی از مهم‌ترین عناصر و مؤلفه‌ها در سالم‌سازی محیط‌زیست به‌شمار می‌آید که در روایات موجود از اهل بیت (ع) بر آثار و برکات درخت‌کاری و زراعت تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه استان خوزستان در برخورداری از نخلستان‌های انبوه در گذشته شهرت داشته است، افزود: نسل گذشته در خوزستان توجه ویژه‌ای به کشاورزی و نخیلات داشتند به ویژه پیش از جنگ تحمیلی که سراسر آبادان و خرمشهر از اروندکنار تا شلمچه انبوهی از نخلستان‌های بهم پیوسته وجود داشتند که مردمان این منطقه از نعمات آن بهره‌مند بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: کار مهمی که امروز از سوی مجموعه نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر با کاشت بیش از چهار هزار نفر مثمر بومی نخل انجام شده علاوه بر کمک به کشاورزان نیازمند، نوعی فرهنگ‌سازی برای توجه نسل کنونی به آثار و برکات کاشت نخل‌ خرما است.

وی گفت: امروزه در تمام جهان به نخل خرما و ثمره آن از جهت محصولات و فرآورده‌های قابل استحصال از آن توجه ویژه می‌شود که لازم است جوانان ما به ویژه در استان خوزستان که قطب نخیلات بوده به احیای بیش‌از پیش کشاورزی و کاشت نخل مثمر و بومی نگاهی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه کاشت نخل خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آفتابی در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر برای هفتمین روز متوالی صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۳ درجه را نشان می‌دهد که ۲ درجه خنک تر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۴۹ درصد و دید افقی بیش از ۱۰‌کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ درجه و بیشترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۱۹ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آسمانی صاف در اروند
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش
  • جوی آفتابی در اروند
  • توجه ویژه به منابع انسانی و توانمند سازی کارکنان از مهمترین برنامه‌های سال جاری خواهد بود
  • پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • احیای فرهنگ مستند سازی با برگزاری جشنواره پژواک | جشنواره پژواک؛ حرکت موفق و رو به رشد در عرصه مستندسازی رادیویی
  • پیش آگاهی مبارزه بهاره با پسیل زیتون