Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:19:04 GMT

یک‌هزار تن اوره بین کشاورزان نهاوند توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۲۳۹

یک‌هزار تن اوره بین کشاورزان نهاوند توزیع شد

کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه در بهمن و اسفند سال جاری یک‌هزار تن کود ازنوع  اوره بین کشاورزان توزیع شد اظهار کرد: این میزان کود سهمیه شهرستان برای کشت بهاره بوده که متناسب با میزان زمین‌های زیر کشت در اختیار همه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در پائیز امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کود ازته سهمیه این شهرستان بین کشاورزان توزیع شد گفت: البته با توجه به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان نیاز کشاورزان بیشتر از سهمیه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در نهاوند حدود ۸۰ هزار هکتار است که این میزان زمین زیر کشت به کود زیادی از انواع مختلف به ویژه اوره نیاز دارد.

وی گفت: البته ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که کود مورد نیاز کشاورزان را تامین کنیم و با توجه به قولی که به کشاورزان دادیم توانستیم به وعده خود عمل کنیم.

حاج باباعلی ادامه داد: توزیع کود به گونه‌ای صورت گرفت که همه کشاورزانی که حواله در دست داشتند توانستند بخشی از کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

شهرستان نهاوند قطب اصلی کشاورزی استان همدان است که در زمینه تولید برخی از محصولات جایگاه کشوری و استانی دارد؛ مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان شامل گشنیز، گندم، چغندر قند، جو، حبوبات، کلزا و افتابگردان است.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهاوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند کود شیمیایی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی