Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:30:43 GMT

جریان «جایزه رایگان» واتس آپ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۳۲۳

جریان «جایزه رایگان» واتس آپ چیست؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کاربران نباید به برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد و توجه کنند گفت: «برنده جایزه رایگان» جنبه کلاهبرداری دارد

به گزارش مشرق، اخیرا لینکی با این عنوان که «من همین الان با جواب دادن به چند سؤال برنده یک جایزه رایگان شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما هم همین الان قبل از تمام شدن جایزه‌ها اقدام کنید»در فضای مجازی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۷۳ هزار سایت قمار، فیشینگ و کلاهبرداری با گزارش‌های مردمی فیلتر شد

برخی می‌گویند با زدن روی لینک و وارد شدن به سایت تمام اختیارات گوشی از جمله کنترل دوربین گوشی، حساب‌های بانکی و تمامی نرم افزارها و سخت افزارهای گوشی به راحتی در اختیار هکرها قرار داده می شود و اخیرا عده ای به طمع برنده شدن و جایزه در دام این کلاهبرداران افتاده‌اند.

برای آگاهی از صحت و سقم این موضوع با سرهنگ «علی محمد رجبی» رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت‌وگو کردیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مورد ارسالی فقط جنبه‌ کلاهبرداری برای تبلیغات دارد و هیچگونه دسترسی از کاربر دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از این نمونه لینک و شیوه‌ تبلیغ در واتس‌آپ تعداد زیادی یافت می‌شود اظهار داشت: برای هک گوشی و دسترسی به فایل‌ها، دوربین و ... باید حتماً اپلیکیشن یا ابزاری بر روی گوشی نصب شود.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه کاربران نباید این گونه لینک ها را دنبال کنند گفت: افراد اگر می‌خواهند برنامه نصب کنند از فروشگاه های نرم افزار معتبر استفاده کنند؛ همچنین به برنامه هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکرده و حتی الامکان از آنتی ویروس های امن روی گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا پلیس فتا برنده شدن اپلیکیشن اندروید تبلیغات هکر اخبار حوادث واتس اپ کلاه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آنها کلیک نکنید و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:

فتای یزد اعلام کرد که کلیه پیامک‌های حاوی لینک‌های با عناوین بسته معیشتی که از طرف دوستان و افراد معتبر برای شما ارسال می‌شود جعلی بوده و در صورت باز کردن لینک تلفن همراه شما هک شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی حساب‌های بانکی شما توسط هکر و کلاهبردار خالی خواهد شد.

بر اساس این اعلام کلاهبرداران سایبری و هکرها در یکماه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

اکثر مالباختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده اند؛ لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227027 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • چگونه یک بک لینک قوی کسب بکنیم؟
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد
  • بلیط فروشی بازی استقلال و شمس‌آذر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ + زمان و هزینه، لینک سایت my.medu.ir
  • کاهش محدودیت سنی واتس‌اپ از ۱۶ به ۱۳ سال
  • خداحافظی با کارتخوان، سلام به لینک پرداخت!
  • واتس‌اپ مجهز به هوش مصنوعی متا شد