Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:45:12 GMT

بمب های هسته ای طبیعی در جهان منفجر می شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۴۰۱

بمب های هسته ای طبیعی در جهان منفجر می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، طبق فرضیه‌ای جدید، نوعی از هم‌جوشی هسته‌ای که در کوتوله‌های سفید اتفاق می‌افتد به انفجاری منجر می‌شود که شباهت زیادی به بمب‌های اتمی روی زمین دارد.

کوتولهٔ سفید گونه‌ای از اجرام فضایی است و در حقیقت باقیمانده هسته یک ستاره است که تراکم زیادی دارد. جرم آن با خورشید قابل مقایسه است اما حجم آن مشابه زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات مربوط به این فرضیه به زودی در نشریه Physical Review Letters منتشر می‌شود و نشان می‌دهد واکنش‌هایی شیمیایی نوع انفجارهای ستاره‌ای تولید می‌کنند که ابرنواختر گروه ۱a نام دارند. به اعتقاد مؤلفان این پژوهش مجموعه‌ای از انفجارهای هسته‌ای کوچک‌تر به این موارد منجر می‌شوند.

طبق این پژوهش، مواد رادیواکتیو کریستالی به نام «دانه برف اورانیوم» ممکن است در کوتوله‌های سفید ظاهر شوند. اورانیوم هنگام زوال بی ثابت می‌شود و در نتیجه زنجیره‌ای از همجوشی های هسته‌ای اتفاق می‌افتند که مشابه انفجار بمب اتمی هستند.

این بدان معنا است که بمب‌های هسته‌ای کوچک به ایجاد بمب‌های هسته‌ای بزرگ‌تر در تمام جهان منجر می‌شوند.

یافته‌های این تحقیق برخلاف باورهای فعلی هستند که ابرنواختر نوع ۱A در نتیجه نزدیکی کوتوله سفید با ستاره همراه آن به وجود می‌آید.

چارلز هوروویتز محقق ارشد پژوهش از دانشگاه ایندیانا آمریکا می‌گوید: مردم تصور می‌کنند کوتوله‌های سفید یک ستاره همراه دارند زیرا آنها نمی‌دانند یک ستاره بدون همراه چگونه منفجر می‌شود.

هرچند این تحقیق منطقی به نظر می‌رسد اما مؤلفان آن هشدار می‌دهند مطالب ارائه شده فقط فرضیه هستند و هنوز اثبات نشده‌اند. آنها باید نشانه‌هایی از دانه برف اورانیوم را بیابند که به ایجاد انفجارها منجر می‌شود.

کد خبر 5163752 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی بمب اتمی اکتشافات فضایی حاکمیت سایبری تحقیقات علمی نوآوری شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توییتر اینترنت ایرانسل همراه اول فضای مجازی پهپاد کاوشگر هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جو بایدن در جلسه امنیتی در کاخ سفید

تصویری از جو بایدن در جلسه امنیتی در کاخ سفید

دیگر خبرها

  • اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟
  • رزمندگان ما بمب‌هایی در مسیر نظامیان دشمن صهیونیست منفجر کردند
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • حمایت قاطع دادگستری آذربایجان‌غربی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • تصویری از جو بایدن در جلسه امنیتی در کاخ سفید
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازار‌های مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • منتظر انفجار درخشان یک کوتوله سفید در آسمان باشید!
  • تصاویر نخستین موشکی که اطراف دیمونا را منفجر کرد