Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:04:48 GMT

کرونا شرایط را برای زنان آلمانی دشوارتر کرده ‌است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۴۱۶

کرونا شرایط را برای زنان آلمانی دشوارتر کرده ‌است

به گزارش ایرنا، زنان آلمانی دیرزمانی است که کمتر از مردان درآمد کسب می کنند و اکنون که بیماری همه گیر اقتصادهای بزرگ از جمله آلمان را زمین گیر کرده، عواقب آن در بازار کار به طور نابرابری گریبانگیر زنان شده است.

خبرگزاری د. پ.آ آلمان امروز (یکشنبه) در این رابطه نوشت: به طور متوسط زنان در آلمان هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از مردان درآمد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در حالی که متوسط ‌حقوق ناخالص زنان برای کار تمام وقت ۳۱۱۷ یورو در ماه است، این میزان برای مردان ۳۵۶۰ یورو است.

آژانس اشتغال فدرال (BA) در گزارشی که به مناسبت روز جهانی زن (دوشنبه) و به درخواست حزب چپ ها برای ارائه در نشست پارلمان منتشر کرده با اعلام این آمار افزوده است: سهم مردان از کاهش دستمزدها ۱۵.۵ درصد و سهم زنان ۲۵.۸ درصد شده است.

این اختلافات به ویژه در برخی صنایع بسیار زیاد است. در مشاغل هنری، صنعت سرگرمی و سایر خدمات دستمزد متوسط ‌زنان ۲۳.۷۷ درصد کمتر از مردان بوده و به ۲۶۱۹ یورو رسیده در حالی که این دستمزد برای مردان ۳۴۳۶ یورو است. در مشاغل مالی و بیمه ای به خصوص یک شکاف مشخص در ارقام مطلق وجود دارد و زنان به طور متوسط ‌۱۳۱۴ یورو کمتر از مردان درآمد دارند.

از سوی دیگر با همه گیری کرونا که به دنبال آن موجی از بیکاری رخ داد، نرخ بیکاری در زنان بیش از مردان است. از فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) تا ژانویه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) بیکاری در بین زنان ۵.۷ درصد و بین مردان ۱.۸ درصد افزایش یافته است. در برخی موارد از جمله حوزه های هنری، سرگرمی و خدمات بیشتر زنان بودند که بیکار شدند. طبق این گزارش در اواسط سال ۲۰۲۰، ۴.۱ میلیون زن و ۲.۹ میلیون مرد مشغول کسب و کارهای کوچک بودند.

در همین رابطه «زابینه سیمرمان» نماینده حزب چپ ها به د. پ.آ. گفت: زنان هنوز در بازار کار آسیب پذیر هستند، بنابراین دولت فدرال باید قوانینی درآمد برابر در مقابل کار با ارزش برابر ایجاد کند. وی هشدار داد: به طور کلی باید الگوهای قدیمی که می گویند مشاغل زنانه معمولاً کم درآمد و مشاغل مردانه معمولا درآمد بهتر دارند، از بین برود.

به گفته سیمرمان کسب و کارهای کوچک در بسیاری از موارد در کنار مشاغل نیمه وقت اجباری است و اغلب آنها یک دام فقر برای زنان هستند که نتیجه آن حقوق کم در دوره بازنشستگی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیکاری حقوق زنان اشتغال زایی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری حقوق زنان ویروس کرونا بیکاری حقوق زنان اشتغال زایی آلمان اخبار کنکور کمتر از مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی از دانشگاه تربیت مدرس تهران، است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد.هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

ور در پایان گفت: به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم